Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tips til oppsett av Magic Mirror


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg lovet datteren min for aaaalt for lenge siden å fikset et Magic Mirror til henne - nå har vi bestemt oss for at i morgen skal det skje! :)
Problemet er bare det at jeg ble brått litt usikker på hva jeg kan legge inn i dette for at det skal fenge for en 8-åring... Tips?
Kikket kjapt på magicmirror.project, og så noe Google Home-greier, så er vi heldige kan vi kanskje få lurt inn høyttaleren hennes, men hva det kan brukes til vites ikke enda...
Hun hevder å være opptatt av nyheter, så jeg skal alltids slenge inn en feed, men det virker jo åpenbart ikke som noe veldig fengende for en på hennes alder.

Av hardware har vi vel en vanlig rpi 3b og muligens den lille (nano?), så har jeg noen ultralydsensorer.
Hun har effektforsterker, høyttalere samt en Google Home Mini (har også Bluesound Node, men den får vi nok ikke gjort noe med samme hvor hardt vi prøver...) Skjermen er en standard 23"

Bestiller gjerne annen hardware til rpi'en om vi finner noe morsomt å bruke det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte på noen skjær i sjøen her i kveld, så det KAN være jeg må legge det på is inntil jeg får tak i ny hardware...
Vi samlet sammen det som trengtes for å installere, så skulle vi ta snekkeringa etterpå. Lasta ned siste "Raspberry OS", bootet, kom på nett og alt var bare velstand - så kjørte den noen oppdateringer, påkrevd omstart, og så er alt bare krøll.. Først blinket skjermen med "no signal" annethvert sekund - kald omstart løste det ikke, men kald omstart hvor jeg i tillegg tok hdmi ut/inn (fatter ikke at det skal ha noe å si, men har gjort det flere ganger nå) funker.
Når jeg så endelig kommer inn er wifi død, som i at den hevder det ikke er installert noe wifi-hardware overhode...

Har hatt dette problemet med rpi tidligere, da har løsninga vært clean install - her er det jo i praksis det, så jeg vet ikke helt.. Har brukt endel tid nå, prøver litt til, og går det ikke da tror jeg heller jeg kjøper en ny pi (så var det å finne et sted å kjøpe over disk da....)


Har forøvrig kjøpt speil fra sløyd-detaljer for lenge siden, så den biten skal gå veldig greit, da gjenstår det igrunnen bare å snekre ei ramme rundt. (For meg som så absolutt ikke er noen snekker kan jo det bli interessant :D )


EDIT: Skulle du sett! Power har faktisk på lager i min nærmeste butikk, så da kan det bli i morgen om den jeg har nå ikke vil..
Den lille finner jeg ikke hdmi-adapter til, så den kommer jeg ingen vei med nå..
 

Endret av bjwanvik
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

269fa78f8755f72f027d41e36d0c5cb3.jpg433dea20484a304ada40655f9593cded.jpgc70e082f81d68edb1aa86a72332e040a.jpg54615269ca1bf4bf7e67e367f1e41250.jpg4ae2ae699a5b4d4e2d45b52ae2cad114.jpg1022b25d2fc445ccec63a0d494e25886.jpg1715011d8d8b3246b9f16970a668f53e.jpg


Nå har snekker Wanvik og datteren holdt på [emoji23][emoji23] (legg merke til datterens rosa Makita [emoji3])

Som nevnt, snekker er jeg ikke! Klarte å skyte dykkert igjennom fingeren i dag... ramma skal uansett byttes, så at den ser ut som den gjør har ikke noe å si. Kun provisorisk etter det vi fant av avkapp..


Magic Mirror er installert, men ikke fått alle modulene vi vil ha i drift enda.
@moskus du tenker å hente ut noe fra HomeSeer også?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.