bjwanvik Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg har 2-3 Fyrturgardiner som krangler. Når de ble kjøpt (kanskje et halvt år siden?) fikk jeg paret de med Deconz, men de fungerte vel bare et par dager, så jeg sletta de og skulle legge til igjen, men etter det har de ikke villet. Tok litt tak i dette i morges, og har oppgradert Deconz til siste firmware og siste (stable) versjon (2.05.86). Har forsøkt reset på gardinene flere ganger, ut med batteri, men ingen verdens ting skjer når jeg forsøker å legge de til. Fjernkontroll får jeg heller ikke til å pare med de. Noen som har tips her? Kvittering er helt sikkert rotet bort, så det er vel ikke så mye vits i å dra til IKEA for å returnere..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Er de utenfor eller i grenselandet for dekning? Jeg hadde litt problemer med min, men da jeg fikk inn et par Zigbee-dingser til (et par lyspære og USB-saken som følger med) løste det seg. Har vært stabilt siden midten av januar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 I utgangspunktet nesten rett over Raspbee, men i etasjen over. Tok ned den ene i sted og holdt den rett ved Raspbee. Dekning skal i utgangspunktet ikke være noe problem, det er også flere andre Zigbee-enheter på strøm i nærheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSv Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg hadde samme problem med begge mine. De fungerte fint lenge, men så tok de plutselig kvelden. Jeg prøvde "alt". Jeg ga opp og tok de ned. Jeg lot de så ligge en stund uten batteri - sikkert en uke eller to - før jeg prøvde igjen. Da kom de etter hvert online igjen. Nå kan jeg kontrollere de med HomeSeer / deConz men fjernkontrollen har jeg gitt opp for godt. Når jeg prøver å pare så får gardinene problemer igjen mot deConz. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 Tok å ladet batteriet litt, og prøvde på nytt - da kom den jeg tester på inn, men lystret ingen kommandoer. Setter alle på lading og prøver igjen senere i dag. Mistenker at det kanskje kan være noe rart med en firmware? De første jeg kjøpte har fungert helt fint hele tida, men disse har bare kranglet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Det hjalp svært lite å lade opp, samme å stå uten batterier noen timer. Alle tre jeg plages med nektet å la seg inkludere, så jeg nullstillte de (for n'te gang), kjørte de helt ned (de står på soverom), og tok ut batteriene. Lar de stå noen dager/uker, så får vi se Om det ikke blir da, fant jeg ut at IKEA tar vel forsåvidt retur uten kvittering, så det er også et alternativ - heldigvis har jeg ikke kappet i noen av disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergetun Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Har dere funnet ut noe mer angående kobling av Fyrtur til Deconz. ? Jeg får de ikke koblet til for alt i verden . Skal koble de til som IKEA lights, sant ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfrode Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Fant en oppskrift på reddit tror jeg, som jeg fulgte, for å først parre knapp og forsterker mot fyrtur, og så deConz. Linker om jeg finner den igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petterpotet Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Jeg har nettopp kjøp en den fyrtur og kadrilj. Jeg slet også med å få de inn. Men min suksess har vært å resette gardina 2cm ifra dongle mens denne er i parringsmodus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.