Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa og TTS


Fermate

Anbefalte innlegg

@Moskus du som vanker på HS boardene og har uendelig med tid til å lese det som foregår der...

 

Kan du forklare oss andre hva Jon00 mener med dette:

http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1276072&postcount=174

 

Er det noe vi her i Norge bør passe på?

Er det forskjell på US og UK hardware, eller handler det bare om Amazon kontoer (US vs UK)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er forskjell på Echo'er kjøpt i US og Echo'er kjøpt i UK. Jeg trodde forskjellen lå et annet sted enn kontoen fordi så vidt jeg vet har Amazon felles konto-plattform for alle butikker. De fra UK har ikke tilgang til Skills fra bl.a. HomeSeer og IFTTT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fermate skrev:

Nå tror jeg du har slengt avgårde et svar uten å tenke/lese ordentlig igjen 1f61c.png

Kanskje...? :D

 

10 minutter siden, Fermate skrev:

Er ikke den tråden full av UK folk som klarer å sette opp dette (ennå) allikevel?

Kanskje. Men jeg ser jo at det er flere som har problemer med det. Uten at jeg leser det så nøye, for det er ikke mitt problem! Leser ikke side opp og ned med spekulasjoner hvorfor det fungerer og ikke fungerer fordi det er så morsomt. Jeg regnet med at du leste dem, du er jo mer interessert i VR enn meg. ;) 

 

Kanskje det kan ha noe med hvor kontoen først ble opprettet? Kan jo se slik ut, siden det er mulig å "overføre" kontoen sin fra UK til US.

https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=201248840

 

 

... eller kanskje løsningen her her som Jon00 sier:

Sitat

If you are in the UK, I strongly suggest you setup the UK dev skill now (while you can still use free speech in a dev app) as defined by Croccy22 and don't make any changes by switching accounts to US etc.


... så det er mulig de blokkerer på IP og/eller konto-opprinnelse. Men igjen, dette blir kun spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom en del.

Det handler mest om at den skillen som HS er basert på nå ikke lengre er lov å lage: http://www.3po-labs.com/blog/deprecating-the-literal-i-literally-cant-even

Derfor vil det ikke bli en UK eller (German) versjon av HS skillen. (Den med "tell HomeSeer to"

 

Men dette handler om konto, ikke om hardware.

Men det betyr også (om ingen ting endrer seg) at vi neppe ser noen mulighet til å få Alexa til å akseptere at vi bor i Norge (stedsmessig) samtidig som vi kan fortsette å styre HS fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fermate skrev:

Men dette handler om konto, ikke om hardware.

Enn så lenge, sannsynligvis. :(

 

Dette er et rart trekk fra Amazon sin side. Nå er det jo for tidlig å si siden Google sin API ikke er klar enda, men det kan hende de akkurat der spilte ballen over i Google sin banehalvdel.

 

Til og med Microsoft støtter slikt med Cortana, det eneste MS mangler er den samme hardware-boksen som Amazon og Google har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Fermate said:

@mk1 black limited var det ikke du som hadde satt opp slik at du sa "Alexa, Telle the House" istedenfor "Alexa, telle HomeSeer"?

Var det noe av dette developer konto greiene som de snakker om her?

 

Og dessuten, du som skal plukke opp 6 DOTer i UK burde i hvert fall kikke på dette?

Ja, developer kan alle bli og lage en egen skill som du kobler opp mot Homeseer-tjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DiderikFrom skrev:

Forstår jeg det da riktig at det kun gjelder "Tell HomeSeer to" som ikke er lov å lage?

 

 

Amazon gjør tale gjenkjenningen.

HS Skillen er basert på at all tale blir (forsøkt) oversatt til tekst og sendt over til HS, uansett hva som blir sagt.

Det de ønsker er at du forteller på forhånd HVA som KAN bli sagt slik at dekodingen blir enklere og bedre.

 

Dette blir jo helt håpløst siden utvikleren ikke aner hva du har tenkt å kalle devicene dine, og du ble avhengig av at skillen DETEKTERER dem på forhånd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.