Gå til innhold
  • Bli medlem
jogeta

Dekod NEXA fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med å dekode fjernkontroll  Nexa Type PET-910 med umerket brikke 611S21 som er en 32-bit greie.

På en Arduino bruker jeg rs-switch lastet ned fra Github og dette takler ikke 32 bit. Noen som kjenner til andre programmer som tar 32-bit?
Jeg har endel fjernstyrte pluginbrytere fra forskjellige produsenter og ønsker at Arduino tar seg av styringen og

jeg slipper å,holde rede på de forskjellige kontrollerne.

Problemet løst for min del!

Endret av jogeta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå løst dekodingsproblemet for min del.  Sjekket først en 24 fjernkontroll med GitHub's rc-switch og fikk utskrift av den sendte kode.

Audacity.com hadde et program hvor jeg kunne visualisere bitstrømmen. Da var det forholdsvis enkelt å "dekode" Nexa for hånd.
På min  blogg har jeg bildeeksempel på hvordan det ser ut. 

http://la2yg.no/index.php/radio/dekoding-av-433-92-mhz

Endret av jogeta
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av RuneRider
      Hei,

Zipatile fra 2016. Støtter Zwave, Zigbee. (Pris ny 3 500,-) Selges for 1490,-
      Zipabox duo fra 2015 støtter Zwave, + 433Mhz (Nexa, Anslut, Cotech). (Pris ny 2 500,-)

+ Frakt

• Av L1llr
      Hei! Vil først presisere at eg har prøvd å googla meg fram til eit svar på dette før eg lagde denne posten, men der er so alvorlig mykje informasjon å finne på det som sikkert er eit enkelt svar for den som kan dette feltet. 

Eg pussa opp huset for 3-4års tid sidan og installerte nexa dimmere i alle spotlights på stue og kjøkken. Samt eit par punkt til taklampe. 
      Dette er totalt 8 forskjellige punkt som er programerte inn på ein nexa fjernkontroll som vi har brukt sidan det vart installert. 

Det eg lurer på er om det er mulig å kjøpe trådlause brytarar som går på batteri som man kan lime/skru på veggen, som man enkelt kan programere til dei forskjellige punkta? 
      Det er som regel ein "setting" av lys som vi brukar heile tida, og eg kunna ha tenkt meg å hatt denne på ein fast brytar so vi slepp å leite etter kontrollen hehe

• Av sbaa
      Heisann,

Har dere noen ideer til enklest mulig måte å integrere en analog inngang i Home Assistant? 
      Sensoren jeg ønsker å integrere er følgende: https://www.westsystem.no/p/11202/tankgiver-s5---wema
      Denne har måleområde fra 0 til 180 Ohm. 
      Giveren skal måle vannivået i en bekk på naboen sin tomt. Bekken går inn i ett rør som fortsetter under min tomt, og innløpet har en lei tendens til å tette seg med lau, søppel osv. Og vannet kommer da som en foss ned på min tomt.. Vil derfor lese av vanninået i HASS, og ha mulighet for varslinger ved høyt vannivå. -Slik at jeg kan ordne opp i innløpet før det går galt. Ønsker med fordel å lese av en analog verdi, så jeg hele tiden har kontroll på nivået.

Jeg har vært litt inne på tanken med å bruke en Arduino med ESP8266 wifi modul. Og MQTT eller aRest til å få verdien inn i HASS. Men ettersom dette må settes opp ute, kreves det fort en litt stor boks osv. (estetisk).

Finnes det noen enklere eller bedre måte å få dette til på? Noen som har noen ideer? Er selvsagt åpen for å benytte andre givere, men de må helst ha litt stort måleområde, opptil 1m. 
      Det hadde vært en fordel å fått dette inn på Z-wave nettverket. 
    • Av pederw
      Hei.
      Har trøbbel med Nexa sin AD 147 plugg inn mottaker/dimmer.
      Bruker den over Smartthings. 
      Når jeg slår den av har jeg fortsatt 160v etter pluggen, noe som ikke er nok til å slå av lyse.
      Noen annen som har samme type som kan bekrefte at den er slik?

Mvh
      Peder
    • Av Rune L
      Hvordan får jeg koblett sammen Homeseer og Ardoino
      Ønsker å bruke ardoino som inn og utgangskort.
      ønsker å koble de i sammen med cat5 kabel 
  • Opprett ny...