Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TV-strømming?


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg laget denne som en egen topic, admin kan enten flytte den til den "nye" Off-topic kategorien - hvis vi kan ha det eller til den lange tråden.

 

TV-pirat - bli lovlig?

 

Hvilke tjenester trenger jeg? Må ha, bør ha og kjekt å ha?

 

Bruker mac/PC + Apple-TV. Ikke mobil - altfor lite.

 

Netflix regner jeg med et utbredt, ellers vet jeg om HBO.

 

Hva med norsk IP vs. USA-ip?

 

Ser diverse serier, mest i rekkefølge men Big Bang Theory og andre prioriteres ukentlig.

 

Takk for evt. hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Erling skrev:

Jeg laget denne som en egen topic, admin kan enten flytte den til den "nye" Off-topic kategorien - hvis vi kan ha det eller til den lange tråden.

 

TV-pirat - bli lovlig?

 

Hvilke tjenester trenger jeg? Må ha, bør ha og kjekt å ha?

 

Bruker mac/PC + Apple-TV. Ikke mobil - altfor lite.

 

Netflix regner jeg med et utbredt, ellers vet jeg om HBO.

 

Hva med norsk IP vs. USA-ip?

 

Ser diverse serier, mest i rekkefølge men Big Bang Theory og andre prioriteres ukentlig.

 

Takk for evt. hjelp.

For de som er fan av SKAM... nrk.no? ?

TV2 sumo er jo også en tjeneste... Viaplay. Canal Digital Go..

Det er vel de norske aktørene jeg kommer på i farten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst bør du tenke godt igjennom hvilke tjenester du vil ha \ har bruk for.

Skal du ha Netflix, Viaplay, HBO, TV2Sumo, Dplay osv, så blir det fort veldig dyrt :)

 

Anbefaler "Plex". da kan personer dele film\serier med din bruker, som du strømmer direkte fra de andre. Litt i gråsonen, men. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Merko skrev:

Anbefaler "Plex". da kan personer dele film\serier med din bruker, som du strømmer direkte fra de andre. Litt i gråsonen, men. :)

Sikkert fint det, med med Popcorntime har man en veldig mye større vennekrets :P

 

Uansett, jeg bruker 4 tjeneser for å dekke mitt visuelle underholdningsbehov:

- nrk.no

- youtube.com

- Netflix

- Popcorntime

 

Disse fire gir meg ihvertfall alt jeg trenger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Evelen skrev:

Sikkert fint det, med med Popcorntime har man en veldig mye større vennekrets :P

 

Hehe joda, men kvaliteten er jo så som så der.. Er jo ekstremt mye søppel. (litt for mye etter min smak).

 

med Plex har man jo ordentlig kvalitet, godt biblotek ol. Ingen buffring problemer etc. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Merko skrev:

Hehe joda, men kvaliteten er jo så som så der.. Er jo ekstremt mye søppel. (litt for mye etter min smak).

 

med Plex har man jo ordentlig kvalitet, godt biblotek ol. Ingen buffring problemer etc. :P

 

 

Er det noe skikkelig piratmarket på det, eller bare venner du faktisk legger til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evelen skrev:

Er det noe skikkelig piratmarket på det, eller bare venner du faktisk legger til?

 

På Plex? Nei, det er i all hovedsak et system hvor du kan ha alle filmene \ seriene dine.

Du kan dele bibloteket ditt med andre Plex-brukere dersom du ønsker det.

 

Ellers bruker jeg bare Plex appen på tlf, så Chromecast i TVen. starter filmene\seriene kjapt på den måten (er vel samme greia i popcorntime tenker jeg).

 

Men over all er jeg veldig fornøy med plex. Setter opp feks opensubtitles inn i instillingene, så får du norsk\engelsk subs på alle seriene\filmene med en gang om du vil.

 

Kan også bruke Sonarr, som automatisk henter ned filmer\serier når det kommer ny episode feks. (men dette er mer over i den "grå" sonen) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frode Heiland skrev:

Ville også nevne Kodi som finnes til de fleste enheter. Med diverse plugins så er det meste innen rekkevidde. 1f60a.png F.eks Exodus plugin (Filmer/serier)

Kodi har også offisiell plugin til Plex, for de som har betalt for Plex subscription vell å merke.

 

Da får du (i fare for å sitere en viss pop artist) the best of both worlds.

 

Bilderesultat for the best of both worlds

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.