Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Legge til Nexa Per-1500 i RFXLan


Hr Kotelett

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problemer med å få lagt inn Nexa Per-1500 i HomeSeer, bruker RFXLan Transceiver.

Har ikke fjernkontrollen til disse enhetene. Men jeg har en annen type Nexa strømplugg liggende, og disse har jeg fått inn ved å bruke AC_Module. Mens PER-1500 har jeg googlet til at de skal være ARC_Module, men når jeg prøver forskjellige ID grupper der så reagerer de alikevel ikke på on og off commando i de gyldne sekundene når learning prosessen foregår. Noen som har noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk du til dette?

Jeg fant ut av dette i dag, og for andre som lurer så kan jeg gi en kort guide for HS her:

Legg til en ny Output device i RFXcom plugin i HS type ARC_Module.

Plug modulen til strøm, og mens den blinker rødt i lysdioden, så slår du devicen on fra HS. Modulen kvitterer da med å slå av på av.

Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ZF- skrev:

Nå har ikke jeg RFXLan, men RFXTRX433. Der må jeg legge inn en unik ID code på devicen:

RFXTRX.png

 

Tror du er inne på noe. Hos meg er "transmitter" default til ingenting på nye enheter, selv om jeg bare har en, i tillegg til å sette kodene. 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr Kotelett skrev:

Ja det er med AC men sånn som jeg har søkt meg fram og slik blodstrupmoen skriver det så skal Per-1500 være ARC. Syns det er litt merkelig at disse skal være ARC mens de andre jeg har er AC, og NEXA generelt er vel AC?

 

Jeg mener jeg aldri har brukt noe annet en AC i Nexa-sammenheng (inkl mine Per-1500), men skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb....

 

1) Har du forsøkt å legge til ID manuelt slik de beskriver ovenfor?

2) Har du forsøkt å deaktivere alle andre protokoller enn den du skal bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hr Kotelett skrev:

Valgte du noe spesielt på de 2 adressefeltene? Jeg har prøvd med det som kommer default, og A-1, B-2 etc.

Nei, den kommer automatisk opp med neste ledige ser det ut som. Valgte kun transmitter fordi selv om jeg bare har en, kommer den opp som blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.