Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa: Sorry the device is not responding


DiderikFrom

Anbefalte innlegg

I går kveld begynte Alexa å svare at mine HomeSeer devicer ikke responderer. Det er allerede to tråder på board.homeseer.com

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=186019

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=186021

 

der flere rapporterer det samme uten noen konklusjon, mens andre ikke har problemer. Er det andre her som har problemer, og som kanskje skjønner hva som er problemet?

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bet jeg i det sure eplet: slette HomeSeer skill'en og la alt inn på nytt. Det ser ut til å funke her, men ser på homeseer-forumet at mange ikke har fått det til å funke allikevel.

 

Jeg tipper det har vært en uannonsert oppdatering et sted.

 

Er det bare meg som har slitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke til skill på nytt men oppdaget at devicelista på alexa.amazon.com hadde duplikater av devicene mine hvor noen var merket offline.

Fjernet dem med "Forget all devices and groups" og kjørte discover på nytt og nå funker det.

(Angrer på at jeg ikke bare testet å fjerne de som var offline først)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye rart med Alexa nå. Hun bare kvitterer med to toner (selv om hun hører meg riktig, bekreftet i loggen) på "turn on day mode". Dersom jeg endrer navn på gruppen "Day mode" til noe annet, funker det fint. "Night mode" funker fortsatt. Flere andre slike småting har jeg merket i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.