Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HSTouch drahjelp


tonheim

Anbefalte innlegg

Så vet at jeg burde lest mer i en eller annen manual og brukt MYE tid på å sette meg inn i alt. Men har ikke så mye overskudd og tid for dagen, så jeg spør og ser om jeg får svar.

Er det noen gode veiledninger, bildeserier eller helst introduksjonsvideoer for å klare å komme igang med HSTouch? Hva med maler eller ikonpakker som er gode å bruke?

 

Jeg har installert HSTouch klinenten på et par Windows PCer, et par Android nettbrett og en Android telefon.

Screenshot_20161227-200510.pngScreenshot_20161227-200515.png

På Android enheten kommer det med en gang opp et standard oppsett som fungerer med enhetene min i HS3, så jeg kan styre lys f.eks. Designen er ikke veldig fansy, men det fungerer å styre noe helt fra starten når man åpner klienten.

 

HSTouch Client Windows Startup.PNGHSTouch Client Windows.PNG

I HSTouch Client for Windows, er det derimot ikke mulig å gjøre noe fra starten av, og man må dermed komme igang med HSTouch Designer.

 

HSTouch Designer.PNG

HSTouch Designer #1.PNG

Og her blir jeg litt forvirret, kan ikke forandre Zipcode til noe som angår Norge, men vet ikke om det er viktig.

Og hvilken Default Skin skal jeg velge, har de forksjellige funskjoner? 

Hva er det med Graph Format?

 

Anbefaler dere Portrait eller Landskape?

 

Så når jeg først har definert noen verdier jeg er litt usikker på, så kommer jeg inn, og har kontakt. Klarer også å velge deploy til kienten.

Satt inn en slider, og tenkte jeg kunne koble den til en dimmer... Men jeg vet ikke hvordan. Og ja jeg vet jeg burde sikkert lest en hel del, men er det noen lettere vei å få kommet igang på, slik jeg etterspurte i starten?

 

HSTouch Designer #2.PNG

 

Tenkte for eksempel at jeg kunne legge inn noe plantegninger og trykke på dem for å styre enheter i det aktuelle rommet.

 

Floorplan.PNG

 

Forstår det slik at det er mange muligheter, men må komme igang, og jeg har ikke tid eller overskudd til å fikle og feile med alt. Kommer nok fort nok til å bli motløs av og ikke få det til. 

Så søker en raskere vei å komme igang på. Og gode råd fra noen som kan HSTouch Designer godt.

Så gi gjerne svar på noe av det jeg har spurt om, eventuelt legg inn noen linker til info om å komme fort igang med gode råd.

 

Takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tonheim skrev:

I HSTouch Client for Windows, er det derimot ikke mulig å gjøre noe fra starten av, og man må dermed komme igang med HSTouch Designer.

Du står fritt til å åpne noen av de eksisterende designene. De er installert i HStouch-mappen i \Documents

 

26 minutter siden, tonheim skrev:

Anbefaler dere Portrait eller Landskape?

Landscape.

 

27 minutter siden, tonheim skrev:

Forstår det slik at det er mange muligheter, men må komme igang, og jeg har ikke tid eller overskudd til å fikle og feile med alt.

Hvis du ikke vil vente på HomeSeer-skolen sin HStouch-del (som Fermate skriver), så kan du 1) lese "Getting Started" i hjelp-filen, og/eller 2) se på @Fermate sin glimrende youtube-serie (selv om den er noen år nå).

 

Video #1 er her:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
15 timer siden, Christian skrev:

Har leka meg litt med HS designer, men de videoene var jo fantastisk. KOmmer Homeseer skolen med med HS Touch eller er det det som er kommet nå du har tenkt å si noe om ?

 

her er Homeseer-skolen, delen som omhandler HSTouch

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tingene som vi ikke har snakket om :

 

Ting vi ikke har snakket om:
- Å kjøre HTML inne i HST
- Starte et script med eller uten parametere
- Video (Som egentlig bare er stillbilder fra et WebCam med en refresh hver x sekund :( )
- Design for å få ting pent og effektivt og passe lett å forstå
- Verktøy for å effektivisere produksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.