Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Do not update device last change time if device value does not change


DiderikFrom

Anbefalte innlegg

Hva er det jeg ikke forstår her.

 

Jeg har ikke huket av på «Do not update device last change time if device value does not change:».

Screen Shot 2017-01-03 at 19.42.14.pngScreen Shot 2017-01-03 at 19.38.01.png

Loggen er full av oppdateringer (dog til samme verdi):

 

Screen Shot 2017-01-03 at 19.43.59.png

 

Allikevel blir last update stående på 16:31, tidspunktet da verdien ble 0 første gang, og hvoretter alle konsekutive verdier har vært 0. Dette er ingen big deal, men jeg bruker last update som en slags test på at den virtuelle devicen fungerer. Den har enda ikke feilet, men allikevel skulle det ikke være nødvendig å skrive om skriptene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, DiderikFrom skrev:

Jeg har ikke huket av på «Do not update device last change time if device value does not change:».

Avhengig av hvordan den virtuelle devicen blir oppdatert er det fint mulig å unngå å oppdatere klokkeslettet, så dette er vel mer opp til scriptet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kommando kjører scriptet? Den har kanskje en True eller False som siste parameter? Den må settes til True. Husker ikke akkurat hvilken kommando det er, men setDeviceValue, eller noe sånt?

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, ZoRaC said:

Hvilken kommando kjører scriptet? Den har kanskje en True eller False som siste parameter? Den må settes til True. Husker ikke akkurat hvilken kommando det er, men setDeviceValue, eller noe sånt?

 

8 hours ago, Moskus said:

Ut fra loggen ser ut til at det brukes CAPI, ikke SetDeviceValueByRef, men her er det gråsoner (for eksempel hvis det brukes JSON).

 

Jo, det oppdateres med JSON. Inntil nå har jeg ikke tenkt på (det har ikke spilt noen rolle) at klokkeslettet ikke oppdateres. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre dette annerledes -- her kan jeg ikke la være å bruke JSON.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DiderikFrom skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre dette annerledes -- her kan jeg ikke la være å bruke JSON.

Nei, jeg ser ikke mulighet for å sette devicevalue uten å bruke CAPI med JSON. Jeg har noen ønsker ang JSON-interfacet, jeg skal sette det på lista. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.