Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Samsungs smarte hvitevarer


Salvesen

Anbefalte innlegg

Ser at samsung lanserer "smarte" hvitevarer i disse dager, noen som har eller vurderer å kjøpe? Ser ut til at de blir latterlig dyre, men igjen er det jo noen kjekke funksjoner å ha. Ser de skal fungere med smartthings, forhåpentligvis går de for å ha ett noenlunde åpent API slik at flere kan bruke dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Salvesen skrev:

[...] forhåpentligvis går de for å ha ett noenlunde åpent API slik at flere kan bruke dem. 

Hahaha! :D 

 

Nei, vent...

HAHAHAHAHA! ?

 

...

 

 

OK. Seriøst: Ja, det håper jeg også. :)

Men det tror jeg ikke før jeg får se det med egne øyne. Samsung sin satsing på smarte hvitevarer har til nå vært så proprietær at Apple sannsynligvis er misunnelige.

 

Men, siden det skal være støtte for SmartThings (og vi får se hva denne støtten innebærer), så er det vel et visst håp (men SmartThings er også Samsung, så det kan meget vel være proprietært det også). Om ikke annet er jo SmartThings-hub'er veldig billige (mikroskopisk priset sammenlignet med prisen på hvitevarene), så man kan jo bruke den som en gateway mot hvitevarene. Og Zigbee, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moskus skrev:

Hahaha! :D 

 

Nei, vent...

HAHAHAHAHA! ?

 

...

 

 

OK. Seriøst: Ja, det håper jeg også. :)

Men det tror jeg ikke før jeg får se det med egne øyne. Samsung sin satsing på smarte hvitevarer har til nå vært så proprietær at Apple sannsynligvis er misunnelige.

 

Men, siden det skal være støtte for SmartThings (og vi får se hva denne støtten innebærer), så er det vel et visst håp (men SmartThings er også Samsung, så det kan meget vel være proprietært det også). Om ikke annet er jo SmartThings-hub'er veldig billige (mikroskopisk priset sammenlignet med prisen på hvitevarene), så man kan jo bruke den som en gateway mot hvitevarene. Og Zigbee, f.eks.

 

Hehe ja det er nok litt optimistisk! 

 

Hvordan er støtten mellom smartthings og Homeseer egentlig? Finnes det noe plugin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Salvesen skrev:

Hvordan er støtten mellom smartthings og Homeseer egentlig? Finnes det noe plugin? 

Nei, i det minste ikke enda. Jeg har hørt noen som mener at SmartThings har relativt god støtte for Zigbee-utstyr, og siden det er cloud-basert med API kan det jo integreres relativt enkelt. Hvis behovet er der, så kommer det nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Samsung klarte heller aldri å åpne API for deres såkalte Multiroom (audio system). Synd, siden de ville vært en litt bedre konkurrent til Sonos. De slapp integrasjon mot SmartThings en stund etter de kjøpte dem opp, men det holder jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.