Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kodi - Plex som server?


GeneralVirus

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
2 hours ago, Moskus said:

Sync av sett/usett/progresjon via Plex. Se på en enhet, fortsett på en annen. Tilgjengelighet via internett, etc.

 

Tja, utenom tilgjengelighet via internett er dette funksjoner jeg allerede har satt opp ved å ha Kodi bibliotek på SQL-server. Men takk for svar, flere veier til Rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrick skrev:

Tja, utenom tilgjengelighet via internett er dette funksjoner jeg allerede har satt opp ved å ha Kodi bibliotek på SQL-server. Men takk for svar, flere veier til Rom.

Som i alt annet. Fordelen med Plex er at det i utgangspunktet kun er å installere serveren, og tilhørende apper eller PleXBMC, så slipper du å styre så mye.

 

Det koster litt penger, men vi vet jo at god programvare kan koste litt... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Plex serveren støtte for flere kontoer med ulike progresjon? Ser at de har parental kontrol hvor man kan begrense biblioteket, men kan man også ha ulike "sett/usett"-progresjon på ulike brukere?

 

Ser fort ut til at det kanskje blir Plex på meg og :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrick skrev:

Har Plex serveren støtte for flere kontoer med ulike progresjon? Ser at de har parental kontrol hvor man kan begrense biblioteket, men kan man også ha ulike "sett/usett"-progresjon på ulike brukere?

 

Ser fort ut til at det kanskje blir Plex på meg og :P

 

 

Det har de. Hvis du får vedkommende som skal ha sin egen progresjon til å sette opp en konto på http://plex.tv for så å delegere tilgang til de ulike bibliotekene så vil vedkommende få sin egen oversikt med sett/usett. På denne måten kan du også velge hva vedkommende skal ha tilgang til å holde f. eks. familiebildene private samtidig som man deler annen media med en venn. Dette er helt gratis, ingen behov for å melde seg inn i PlexPass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/12/2016 klokken 18.03, Fredrick skrev:

Hva er fordelene med å bruke PleXMBC fremfor å bare dele filer via nettverk? Deler fra server via smb til mediasenter som kjører Kodi. Har fungert helt uten problemer i mange år for meg..

 

Som det har blitt nevnt tidligere her så støtter Plex appen flere enheter ut av boksen og ved å bruke PleXMBC kan du bruke begge løsningene sømløst. Selv bruker jeg Kodi på medieboksen i TV stua og på soverommet på grunn av skin/add-on mulighetene til Kodi som gjør det lettere å integrere mediesenteret med hjemmeautomasjonsystemet (PIP CCTV, skin som passer sammen med kontrollpanelene osv).

 

På alt annet bruker jeg Plex appen.  

 

10 minutter siden, Kropling skrev:

 

Det har de. Hvis du får vedkommende som skal ha sin egen progresjon til å sette opp en konto på http://plex.tv for så å delegere tilgang til de ulike bibliotekene så vil vedkommende få sin egen oversikt med sett/usett. På denne måten kan du også velge hva vedkommende skal ha tilgang til å holde f. eks. familiebildene private samtidig som man deler annen media med en venn. Dette er helt gratis, ingen behov for å melde seg inn i PlexPass.

 

Du trenger PlexPass på selve serveren for å aktivere denne funksjonen. 

 

User control

Keep the kiddos away from stuff they shouldn’t see with parental controls. Or, if you have several people under the same roof, give them each their own managed account. This means no more losing where you are in a TV episode when someone else decides to watch without you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, iblis skrev:

 

Som det har blitt nevnt tidligere her så støtter Plex appen flere enheter ut av boksen og ved å bruke PleXMBC kan du bruke begge løsningene sømløst. Selv bruker jeg Kodi på medieboksen i TV stua og på soverommet på grunn av skin/add-on mulighetene til Kodi som gjør det lettere å integrere mediesenteret med hjemmeautomasjonsystemet (PIP CCTV, skin som passer sammen med kontrollpanelene osv).

 

På alt annet bruker jeg Plex appen.  

 

 

Du trenger PlexPass på selve serveren for å aktivere denne funksjonen. 

 

User control

Keep the kiddos away from stuff they shouldn’t see with parental controls. Or, if you have several people under the same roof, give them each their own managed account. This means no more losing where you are in a TV episode when someone else decides to watch without you.

 

Det du refererer til gjelder ikke hvis du lager en egen Plex-konto pr. bruker du vil gi tilgang. Med betalings-løsningen får du at du må velge bruker hver gang du slår på, ala løsningen til Netflix. Ulempen med førstnevnte er at man må logge på med eget brukernavn og passord, noe som er veldig lite praktisk hvis flere bruker samme enhet.

 

For meg som deler med et par venner og familie som bor et annet sted er det imidlertid perfekt (og gratis for begge parter). Se: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/203948776-Managed-Users

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kropling skrev:

For meg som deler med et par venner og familie som bor et annet sted er det imidlertid perfekt (og gratis for begge parter). Se: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/203948776-Managed-Users

 

Hmm.. på den siden du linker til så står det jo følgende helt øverst:

 

Sitat

Tip!: Managed Users are part of the Plex Home feature and require an active Plex Pass subscription for the Home administrator Plex account.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt forvirrende skrevet på Plex siden. Lenger ned finner du

Sitat

Differences from Regular Plex Accounts

Managed Users have some notable differences from a regular Plex account created on the plex.tv website.

  • No unique username is required
  • No email address is required
  • No password is required
  • No access to a "Watch Later" queue
  • No access to Recommendations
  • Cannot have Friends outside the Plex Home
  • Cannot share with users outside the Plex Home
  • Cannot run a Plex Media Server of their own

 

Så for en "Regular Plex Account" trengs det altså ikke Plex Pass. Kjører dette selv uten å betale en krone og da kan jeg gi ekstern access til flere ulike kontoer. De logger da på sin egen enhet med brukernavn/passord og får tilgang til bibliotekene jeg har delt.

 

Slik jeg forstår det referer "Manged Users", som er en premium funksjon, til brukervalg ala Netlix for enheter på det lokale nettverket.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg PlexServer på PCen min, så har jeg Plex appen på tlf.

Streamer så innholdet til ChromeCasten. fungerer ypperlig :) Brukt i et par år nå.

 

+ at man kan se filmer\episoder når man er på hytten uten strøm er jo alltid kos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.