Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa, make me 6 cups of coffee


Fermate

Anbefalte innlegg

13 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Kan man likevel bruke karaffelen ved behov? Eller må man da sette den fjæra på plass igjen først?

Du kan bruke karaffelen men du må vente til all kaffen er rent ned før du tar den bort ellers vil det jo renne uttover.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salvesen skrev:

Finnes det en oversikt over API'et til denne, har endelig fått bestilt en og er "tom" for plugins på min Rpi så må få knotet i hop noe selv før jeg bytter ut Rpi'en i sommer en gang :)

Dette kunne google hjulpet deg med. Det finnes flere, men de er ikke oppdatert med siste firmware. Du kan se f.eks. denne:

https://github.com/nanab/smartercoffee/blob/master/sendcommand.py ... Den har det viktigste, men mangler noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moskus skrev:

Dette kunne google hjulpet deg med. Det finnes flere, men de er ikke oppdatert med siste firmware. Du kan se f.eks. denne:

https://github.com/nanab/smartercoffee/blob/master/sendcommand.py ... Den har det viktigste, men mangler noe.

 

Takker, prøvde meg litt på google men fant ikke så mye. Må være mangelen på morgen kaffen som gjør det ;) Takk igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
38 minutter siden, ramy skrev:

guys would you please help me how to create the device for smarter coffee machine like in the photo Fermate posted. I am quite suffering to understand the language. 

That makes sense, because it's an unreleased plugin by Fermate and me. It's still in development.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thanks for letting me know, i was trying to translate everyones post on google hoping to find any help but nothing, and also the english translation was not accurate.

 

do you guys have any estimation of when do you think the plugin may be ready?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som hadde problemer og koble denne på nett? 

Når jeg følger setupen og og kommer ditt jeg skal sette mobilen opp mot kaffemaskinen, fungerer det greit. Mobilen finner kaffe maskinen. Nå jeg kommer til neste punkt der den skal finne hjemmenettverket mitt feiler det. Den finner noen nett men ikke min router. Routeren er en ASUS ru66 eller noen i den duren. Har prøvd og sette kaffetrakteren i samme rom som routeren uten hell. Har prøvd med en iPhone telefon og en android.

noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre. Har aldri hatt problemer meg og koble noe opp mot routeren min før, så det er litt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MrTiger skrev:

Noen som hadde problemer og koble denne på nett? 

Når jeg følger setupen og og kommer ditt jeg skal sette mobilen opp mot kaffemaskinen, fungerer det greit. Mobilen finner kaffe maskinen. Nå jeg kommer til neste punkt der den skal finne hjemmenettverket mitt feiler det. Den finner noen nett men ikke min router. Routeren er en ASUS ru66 eller noen i den duren. Har prøvd og sette kaffetrakteren i samme rom som routeren uten hell. Har prøvd med en iPhone telefon og en android.

noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre. Har aldri hatt problemer meg og koble noe opp mot routeren min før, så det er litt merkelig.

 

Kjører du 5 GHz eller 2,4 GHz?

Prøvd annen kanal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/27/2017 klokken 21.18, Fermate skrev:

Ja det er Smarter Coffee

Første bildet er en plugin for Smarter som Moskus (og litt jeg) har skrevet på i altfor lang tid...

Planen er at den skal bli ferdig og releases ;)

 

si ifra når den er klar da så løper jeg og kjøper kaffetraktern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
10 timer siden, RoRy skrev:

Hvor god blir kaffe'n

Mest avhengig av hva slags bønner du bruker. :)

 

10 timer siden, RoRy skrev:

hvor enkelt og hvor ofte må man ta renhold av maskinen

Akkurat som en vanlig kaffetrakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.