Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva bruker dere til å lage grafer


Steinis

Anbefalte innlegg

...så er spørsmålet: Et event lager en graf, eksporterer den til en PNG i HS-filstrukturen. Hvordan får man den vist (og oppdatert) i HStouch? Tenkte først å bruke en virtuell device med denne filen som status-grafikk (slik for eksempel yr-plug-in gjør), men får ikke tak i den med mindre den ligger under /images/.

 

Edit: Fant ut av det. Funker å skrive inn direkte path til filen (relativt til HS-katalogen)...

Endret av psv021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Moskus said:

Hvis du lager et event, så blir ikke navnet så galt. Da får filen navnet på den første devicen du "charter".

 

Se der ja, kjempebra! Jeg hadde ikke kjørt eventet ennå selv om den var satt opp, går automatisk og jeg hadde ikke tenkt på å kjøre den manuelt :)

 

Takk for hjelpen! Da kan jeg legge den inn i en epost som også sender den til meg, eller presenterer på HSTouch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 1/15/2017 at 20:44, Moskus said:

Chart'ene havner i mappen "\html\skWare\DeviceHistory\images\chart". De får det navnet du bestemmer (mener jeg å huske).

 

 

On 1/15/2017 at 20:50, Moskus said:

Hvis du lager et event, så blir ikke navnet så galt. Da får filen navnet på den første devicen du "charter".

 

Noen måte å velge hva filnavnet blir? Kunne tenkt meg grafer for en periode på 24 timer og en på 7 dager, men begge får samme filnavn. En måte å komme rundt det på er å bruke en annen device først, men det blir litt rotete. Noen tips? 

 

Kan jo kopiere verdiene til en ny virtuell device, men det virker som en litt lang omvei for noe som virker enkelt. Ser det er forklart hvordan her: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=158113

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Moskus said:

Jeg vet ikke.... men det lar seg vel gjøre å lage et script som gir nytt navn... ;) 

Scripting er vanskelig ?

OK, litt googleing så kom jeg frem til noe som virker for meg:

Sub Main(ByVal Parm As Object) 
    My.Computer.FileSystem.CopyFile(hs.getapppath & "\html\skWare\DeviceHistory\images\chart\0._Kjeller_Soverom_kjeller_Inne_-_CO2_full.png", hs.getapppath & "\html\skWare\DeviceHistory\images\chart\0._Kjeller_Soverom_kjeller_Inne_-_CO2_24t.png", overwrite:=True) 
end sub

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.