Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Har nettopp fått meg en Homey Pro 2023, og forsøker lese meg opp her og der for å lære mer om muligheter. 
Ser at norske EVA er støttet av Homey og da lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med EVA Meter Reader, eventuelt kan anbefale andre måleravlesere for HAN-porten. 

Posted

Vet ikke om Tibber strømabonnement er aktuelt for deg, men jeg kan bekrefte at Tibber Pulse funker fint med Homey. Man MÅ ikke ha Tibber-strøm, men det er en del funksjonalitet som avhenger av Tibber-abonnement.

Posted

Takk for info. Kjenner til at Tibber har Pulse som alternativ. Spørsmålet da blir jo får jeg funksjonalitet med Tibber Pulse (inkl abbo) som ikke feks er tilgjengelig via Futurehome sin HAN Sensor eller feks EVA sin? Antar at det ikke er noe du har svaret på, men interessant er det jo.  

Posted

Ble anbefalt FutureHome sin HAN-port leser, men den integrerte ikke med Homey, så da ble det Eva allikevel.
Dog får jeg ikke så veldig mye ut av Eva sin i Homey. Her trengs EVA-hub slik jeg forstår, men det utgår og er dessuten altfor dyr. Får ikke noe ut av EVA appen, for den krever Hub for å komme videre. Får litt vendor lock-in følelse av dette her. Har dessuten to Eva smartplugger som har falt ut begge to og de er kranglete å få connecta med Homey igjen. EVA imponerer ikke så langt. Trist for jeg vil gjerne støtte norske produsenter. 

• 3 months later...
Posted

For meg fungerer Eva sin HAN-leser helt fint, den var bare kranglete å få koblet opp - men etter 8-10 forsøk gikk det. EVA/Apex smart plug er dessverre kronisk kranglete, den kobler fint opp og leser strømforbruk, men faller ut og må inkluderes på nytt. Kvitter meg med denne, og det kommer ikke fler - synd, for jeg opplever kvaliteten som god ellers.