Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Zigbee smart plug for kalde omgivelser + Homey


Avec

Spørsmål

Hei,

Jeg har en kald garasje hvor jeg ønsker ha støtte for Zigbee. Blant annet en dørsensor. Min Homey Pro 2023 rekker ikke ut der ser det ut til, så da har jeg sett at det finnes Zigbee signalforsterker fra feks Kjells eller en Homey Bridge kan forsterke signalet fra den siden av huset nærmest garasje. Alternativt kan jeg tenkt at en smart plug fra kjelleren på samme side kan være med å forsterke signalet, for der skal jeg uansett overvåke strømforbruket til varmepumpa hadde jeg tenkt. Problemet er at begge disse lokasjonene er kalde, og alle smartpluggene jeg finner har operasjonsområde mellom 0 og 40 grader. 

Noen tips til plugger som tåler kulde og som integrerer med Homey? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Avec skrev (På 17.9.2023 den 23.39):

Noen tips til plugger som tåler kulde og som integrerer med Homey? 

Jeg så etter det samme i går. Måtte lete litt før jeg fant en nettside som omtale temperaturtoleranser, men her er i alle fall en zigbee smartplugg som skal fungere i -10 grader. Om den fungerer som en router har jeg ikke funnet info om, men de fleste zigbee enheter tilkoblet nettstrøm har denne funksjonen. https://no.coolshop.com/produkt/ledvance-smart-zigbee-outdoor-plug-16a-compact-eu/23E7W4/?gclid=CjwKCAjw38SoBhB6EiwA8EQVLukNQYtm9uq6Rrw5W83J3uqV7rWcvt8EgJBmZSj4PWf4Eix4Gfy4SBoCtRkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for info. 

Jeg finner heller ingenting om router/repeater-funksjonalitet, men vil tro at det er på plass da denne tross alt får strøm fra nett og ikke batteri, som er mer typisk end devices.  Står heller ikke noe om at den kan måle watt'n som går igjennom, så da gjør den neppe det. Men -10 grader er jo noe. 

Homey har støtte for Ledvance SMART+, og jeg finner Wall Plug i listen, men denne pluggen er ikke eksplisitt tilgjengelig som valg. Muligens at den vil fungere akkurat som den vanlige innendørspluggen som dukker opp i listen. 

Jeg vil se litt til, eventuelt vurdere muligheter for en en annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.