mk1 black limited Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=187549 There was an issue with being able to access the web interface if the username was blank, this has been fixed and is being tested. I am not sure if you are seeing this issue but if your system is exposed to the Internet I would update to the latest Beta here:https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=181241 Build 3.0.0.311 has the fix. I will complete the testing on this build this weekend and release it on Monday. If someone is sure the command came in through MyHS, then I have to look elsewhere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Oi! På tide å oppdatere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JxxxIxxx Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Et oppfølgings-spørsmål fra en som ikke har detaljkunnskap om nettverk: Ut fra tråden som det linkes til så forstår jeg det slik at dette gjelder de som har åpnet porter ut på ruteren sin for å logge på eksternt? Så hvis jeg ikke har gjort dette (bruker bare MyHS) så er det ikke et problem? Eller har jeg misforstått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Da jeg fra tidligere har litt erfaring med å finne svakheter i diverse systemer, så tenkte jeg at jeg skulle se om det var noe sånt i Homeseer som lå åpent tilgjenglig. Sier bare WOW. Etter at jeg så denne posten her tok det meg under 5minutter og få frem disse: + veldig mange flere varianter. Utrolig at folk ikke har fått med seg sikkerheten rundt dette. (Jeg sensurerte personlig informasjon fra enkelte av bildene..) Edit: Sendte epost til de jeg fant eposten til (via instillinger) for å varsle dem om svakhetene. håper de ser dem. Endret 27. februar 2017 av Merko Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Nå er jeg glad jeg kjører HTTPS med egen innlogging foran HS3 (via nginx). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiderikFrom Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg tror jeg avventter den betaen siden det nevnes "issues" med den også. Jeg brukes myhs og har ikke systemet åpent mot nettet uansett (selv om jeg har vurdert å oppgradere sikkerheten med nginx eller lignende). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Et øyeblikk siden, DiderikFrom skrev: selv om jeg har vurdert å oppgradere sikkerheten med nginx eller lignende Jeg har brukt det en ukes tid nå og det ser ut til å fungere veldig bra i hvert fall. Har i tillegg "countryblock" i brannmuren, slik at portforward bare er tilgjengelig for norske IPer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Har i tillegg "countryblock" i brannmuren, slik at portforward bare er tilgjengelig for norske IPer. @Lazarus kjapp oppskrift på å gjøre dette i RouterOS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Lag drop regel i toppen der du refererer en adresseliste. Lag den i input chain på eht1 interface. Lag adresselisten. Og legg in rangene som du finner på en eller annen webside som jeg ikke husker nå. I adresselister kan du legge inn ranger ved å bruke "-" og verdier kan separeres via komma. Alt tatt fra hukommelse ettersom jeg er i polen med suuuper tregt nett. :-/ Legg forresten inn i forward chain også (uten å velge interface)for å være sikker. Husker ikke om den tar input chain før den nat-er. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Okaaay... må kikke på det. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Som en ekstra sikkerhet har jeg lagt inn en regel i brannmuren som fyrer av en epost til meg når noen prøver å logge inn på HS utenfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 2 minutter siden, mk1 black limited skrev: Som en ekstra sikkerhet har jeg lagt inn en regel i brannmuren som fyrer av en epost til meg når noen prøver å logge inn på HS utenfra. Greia her er jo at de ikke trenger å logge inn... Men hvordan satte du opp det? Jon00-script? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Funksjon i brannmuren, når en regel blir trigget der sendes en epost. Med andre ord før de treffer HS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Da har de sluppet 3.0.0.312 for alle plattformer: https://board.homeseer.com/showthread.php?t=176440 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Rart det ikke er oppdaget tidligere, skulle tro "tom innlogging" var noe svært mange prøvde seg på i forskjellig sammenheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Da har de sluppet 3.0.0.312 for alle plattformer: https://board.homeseer.com/showthread.php?t=176440 Takk! Kjekkere å kjøre en release enn en beta. 22 minutter siden, Evelen skrev: Rart det ikke er oppdaget tidligere, skulle tro "tom innlogging" var noe svært mange prøvde seg på i forskjellig sammenheng. Det er det, jeg har prøvd selv flere ganger. Så det må være noe mer enn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 På min HS3 installasjon har jeg aldri blitt spurt om passord. Vi snakker om web interfacet her? I så fall må det være noe galt med min installasjon.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, Norseman skrev: På min HS3 installasjon har jeg aldri blitt spurt om passord. Vi snakker om web interfacet her? I så fall må det være noe galt med min installasjon.. Det er normalt å ikke bli spurt om passord når du er hjemme, dette er innstillinger under Tools -> Setup. Men hvis du bruker port forwarding (istedenfor MuHS-tjenstene) for å få fatt i HS3 utenfor husets fire vegger, så er denne feilen mer kritisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 1 minute ago, Moskus said: Det er normalt å ikke bli spurt om passord når du er hjemme, dette er innstillinger under Tools -> Setup. Men hvis du bruker port forwarding (istedenfor MuHS-tjenstene) for å få fatt i HS3 utenfor husets fire vegger, så er denne feilen mer kritisk. Ah, der ser jeg det, takk! Har kontroll på nettverket, så var ikke så bekymret for feilen i seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JxxxIxxx Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 4 hours ago, ZoRaC said: Da har de sluppet 3.0.0.312 for alle plattformer: https://board.homeseer.com/showthread.php?t=176440 Har oppgradert i går kveld og alt ser stort sett ut til å fungere som før på mitt relativt enkle oppsett. Bortsett fra at det kanskje kan være et problem med rfxcom. Av mine 10-12 stk 433MhZ temperatursensorer har jeg nå 5 stk som har falt ut, de står med "communication failure". Det skjer av og til at en enkelt en faller ut i kortere perioder, men har ikke sett det så massivt som dette før. Og det ser ut til å ha startet i går kveld omtrent på den tiden jeg oppgarderte. Kan være tilfeldig, men det er jo litt rart...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Sjeldent det skjer, men kanskje IDen ikke har blitt lagret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JxxxIxxx Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 44 minutes ago, Moskus said: Sjeldent det skjer, men kanskje IDen ikke har blitt lagret. Tror kanskje ikke problemet ligger i devicene i HS. Jeg har en logging gående på alle tempertursensorene og ser at mange av dem ikke er helt "døde", det blir oppfanget signal fra noen av dem av og til, så de er "i live" i HS, men det er akkurat som om signalmottaket har blitt dramatisk mye dårligere. Jeg kan bare ikke helt forstå at en oppgradering av selve HS skulle kunne påvirke rfxcom-modulens evne til å motta signaler. Trodde mye av signalprosesseringen her skjedde i hardware i rxfcom-modulen eller i alle fall i rfxcom-pluginen, ikke i selve HS. Nå har forøvrig 3 sensorer til falt ut ser jeg..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, JxxxIxxx skrev: Jeg kan bare ikke helt forstå at en oppgradering av selve HS skulle kunne påvirke rfxcom-modulens evne til å motta signaler. Det skal den heller ikke kunne gjøre, så sannsynligvis det må være en annen grunn. Jeg har ikke merket noe tilsvarende. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Legg tilbake backup av forrige versjon og se om det blir forskjell? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JxxxIxxx Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 33 minutes ago, ZoRaC said: Legg tilbake backup av forrige versjon og se om det blir forskjell? Det er absolutt verdt et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.