Gjelsvik Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Skulle vært veldig artig å hatt reisetid (i minutter) til jobb som en egen device. Finnes det noe slikt? Får det opp på telefonen via Google Now, men det må sjekkes manuelt, og gjerne får man vite det forseint. Hadde vært gull om reisetid > X, så starte vekking osv tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 2 minutter siden, Gjelsvik skrev: Skulle vært veldig artig å hatt reisetid (i minutter) til jobb som en egen device. Finnes det noe slikt? Får det opp på telefonen via Google Now, men det må sjekkes manuelt, og gjerne får man vite det forseint. Hadde vært gull om reisetid > X, så starte vekking osv tidligere. I HomeSeer kan du bruke PHLocation til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Ellers er dette også et alternativ: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Har sett litt på phlocation uten at jeg fant helt ut hvor jeg setter "hjem" og hvor jeg setter "arbeid" og hvordan/når reisetid regnes ut. Jon00datascrapper og googlemaps høres jo sånn sett bedre ut, men Jon00 sine greier har jeg litt så som så erfaringer med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Funker utmerket det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Et øyeblikk siden, Gjelsvik skrev: Har sett litt på phlocation uten at jeg fant helt ut hvor jeg setter "hjem" og hvor jeg setter "arbeid" og hvordan/når reisetid regnes ut. PHLocation støtter to "hovedtyper" - tracking og geofence. Jeg brukte iCloud som tracking og når jeg da la til jobb som et "known place", så fikk jeg kjøretid automatisk. Med geofence så får du nok ikke den muligheten. 1 minutt siden, Gjelsvik skrev: Jon00datascrapper og googlemaps høres jo sånn sett bedre ut, men Jon00 sine greier har jeg litt så som så erfaringer med. Ja, det er ikke noe GUI, men bare kopier inn det jeg har skrevet i den andre posten inn i ini-fila, så er det på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Så ut til å fungere greit med Jon00.. Gjorde om bittelitt på regex`n slik at jeg kun får tallverdien på reisetid.. - Da kan det grafes Er forresten homeseer forumet nede nå? forums.homeseer.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Et øyeblikk siden, Gjelsvik skrev: Er forresten homeseer forumet nede nå? forums.homeseer.com Ja, 2 timer pga vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 1 minutt siden, Gjelsvik skrev: Gjorde om bittelitt på regex`n slik at jeg kun får tallverdien på reisetid.. - Da kan det grafes Du kan bruke DeviceValue1 også, i tillegg til DeviceText1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Jo men så lenge både value og text inneholder "mins" så blir det en string. Så fjerner "mins" i regex slik at bare antall minutter hentes fra google. edit: ja så lenge varte det.. Nå i rushen så ble strengen byttet fra "XX mins" til "X hours Y mins" Så da må jeg vel gå over til å bruke sekund verdien i stedet, og deretter regne ut minutter utifra den. Endret 3. mars 2017 av Gjelsvik 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 1 time siden, Gjelsvik skrev: Jo men så lenge både value og text inneholder "mins" så blir det en string. Så fjerner "mins" i regex slik at bare antall minutter hentes fra google. edit: ja så lenge varte det.. Nå i rushen så ble strengen byttet fra "XX mins" til "X hours Y mins" Så da må jeg vel gå over til å bruke sekund verdien i stedet, og deretter regne ut minutter utifra den. Da foreslår jeg 2 pattern - en som henter tid i sek og en som henter teksten. Så bruker du DeviceValue1=[1] og DeviceText1=[101] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Noen som vet hvordan man kan tvinge Google til å holde seg til en vei. Eksempelvis ring 2 gjennom Oslo og ikke ring 3.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjwesterby Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Kan du sette opp ett ekstra stopp? Man kan jo det i Google maps. Hvis du angir ett logisk stopp på veien slik at den "må" kjøre ring2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 10 minutter siden, tjwesterby skrev: Kan du sette opp ett ekstra stopp? Man kan jo det i Google maps. Hvis du angir ett logisk stopp på veien slik at den "må" kjøre ring2? Jeg kikket kjapt på dokumentasjonen og så ikke noe sånt. Men, man kan i samme URL be om flere "ruter". Så du kan be om hjemmefra-et punkt på ring 2, fra det punktet-jobb. Så summerer du bare kjøretiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Bruker nå denne regex: Quote Pattern1=(?s)duration_in_traffic.*?"value" : (.*?)} Som gir reisetid i sekunder. Dette lagres i device 324, kjører så dette scriptet som lagrer tid i minutter til en annen device (328) som jeg bruker i videre logikk. Quote &nhs.SetDeviceValueByRef(328, cint(hs.DeviceValueEx(324)/60), True) Dette gjør akkurat det jeg ønsket. Men skal se om jeg kan løse det i ett og samme vbscript senere. Så slipper jeg jon00 sitt script + mine 2 imediate scripts. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 6 timer siden, Gjelsvik skrev: Dette lagres i device 324, kjører så dette scriptet som lagrer tid i minutter til en annen device (328) som jeg bruker i videre logikk. Du kan bruke matematiske operasjoner i DeviceValue1 også. Husker ikke syntax i farten, men tror det er noe sånt: [[1]/60] Står i manualen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 9 timer siden, Gjelsvik skrev: Men skal se om jeg kan løse det i ett og samme vbscript senere Merk at HomeSeer primært nå bruker VB.net-script, ikke "vbscript". Høres ut som jeg spikker fliser, men det er vesentlige forskjeller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 4 hours ago, ZoRaC said: Du kan bruke matematiske operasjoner i DeviceValue1 også. Husker ikke syntax i farten, men tror det er noe sånt: [[1]/60] Står i manualen. Var innom den først, men det er kun enkle operasjoner. Ikke "floor" og caste om til int slik som cint() (Vil ikke ha desimaler pga visningen på tablet) 33 minutes ago, Moskus said: Merk at HomeSeer primært nå bruker VB.net-script, ikke "vbscript". Høres ut som jeg spikker fliser, men det er vesentlige forskjeller... Finnes det noe godt debugging verktøy for Homeseer scriptene? Jeg anntar visual studio ikke skjønner så mye av HS syntaks/funksjoner. Jeg har funnet et relativt enkelt script som henter en webside, lagrer html i streng og så kjører regex mot strengen, men HS3 loggen spyr ut feilmeldinger (på norsk ?) og uten å vise til linjenummer. Så det er håpløst å utvikle noe og teste i HS. Spoiler Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: m er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Forventet komma, ) eller en gyldig uttrykksforlengelse. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Verdi for typen System.Text.RegularExpressions.MatchCollection kan ikke konverteres til String. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Syntaksfeil. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Tegnet er ikke gyldig. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: m er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: m er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Syntaksfeil. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Tegnet er ikke gyldig. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: g er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Metodeargumenter må stå i parenteser. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: cc er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: CaptureCollection er en type og kan ikke brukes som et uttrykk. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Tegnet er ikke gyldig. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: g er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: i er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Forventet komma, ) eller en gyldig uttrykksforlengelse. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: m er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Metodeargumenter må stå i parenteser. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: g er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Group er en type og kan ikke brukes som et uttrykk. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Syntaksfeil. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Forventet ). Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Overbelastningsoppløsning mislyktes fordi ingen tilgjengelig Int godtar dette antallet argumenter. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: For må slutte med en tilsvarende Next. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Tegnet er ikke gyldig. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: matchCount er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Syntaksfeil. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: m er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: While må slutte med en tilsvarende End While. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Metodeargumenter må stå i parenteser. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: matchCount er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: r er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Metodeargumenter må stå i parenteser. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: m er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Match er en type og kan ikke brukes som et uttrykk. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: pat er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: r er ikke deklarert. Den kan være utilgjengelig på grunn av beskyttelsesnivået. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Metodeargumenter må stå i parenteser. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Regex er en type og kan ikke brukes som et uttrykk. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Syntaksfeil. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Forventet ".". Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: String er en klassetype og kan ikke brukes som et uttrykk. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Setning kan ikke forekomme utenfor en metodetekst/ flerlinjet lambda. Mar-04 11:27:13 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\reisetid.vb: Navneområdet eller typen som er angitt i importene System.Core, inneholder ikke noe felles medlem eller finnes ikke. Kontroller at navneområdet eller typen er definert og inneholder minst ett felles medlem. Kontroller at det importerte elementnavnet ikke bruker noen aliaser. Mar-04 11:27:13 Event Running script in background: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/reisetid.vb Mar-04 11:27:13 Event Event Trigger "Scripts reisetid-test" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Den 04.03.2017 klokken 11.28, Gjelsvik skrev: Finnes det noe godt debugging verktøy for Homeseer scriptene? Jeg anntar visual studio ikke skjønner så mye av HS syntaks/funksjoner. Du må absolutt se nærmere på tenScripting! Full IntelliSense med scripting, men merk at enkelte funksjoner ikke finnes (for eksempel Linq) og at cast må gjøres eksplisitt (For i as Integer in integerList istedenfor For i in integerList). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.