Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre device fra WEB i Tesla


Fermate

Anbefalte innlegg

Dette har @Moskus svart på før for lenge siden men jeg finner ikke igjen svaret.

 

Jeg har en venn som har fått en HS installasjon av meg som innflytnings gave i det nye huset sitt.

Jeg har puttet en Fibaro SW i den elektriske sving porten hans og han har et webkamera for å sjekke at ingen har parkert foran porten før han åpner den.

 

I Teslaen har han en web-browser i dashbordet så det jeg trenger nå er å gi ham en webside med kamerabildet på (der har jeg kontroll) og en knapp eller en link han kan trykke på for å slå på Fibaroen.

 

Det må selvfølgelig være passord beskyttet men slik at det kan lagret i browseren så han slipper å skrive det mens han kjører.

 

Tanken er å kunne åpne porten (og senere garasjedøra) fra så lang avstand at den er åpen når han kommer fram.

 

Var det slik at jeg kunne bare slenge på en parameter på HS URLen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

{adresse til HS}/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=XXX&value=YYY

slik er det mulig å endre status på en device, hvorav XXX er ID til enheten, og YYY er verdien,

f.eks:

http://192.168.1.6/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=537&value=102

 

hvis du vil ha status kan du gjøre det slik:

http://192.168.1.6/JSON?request=getstatus&ref=537

 

da vil du få tilbake et multidimensjonal array med mye forskjellig info. inklusive verdien av enheten

 

en IT-kar jeg kjenner laget denne til meg for å få hentet ut data fra ene termometeret mitt

$str = file_get_contents('http://192.168.1.6/JSON?request=getstatus&ref=537');
$json = json_decode($str, true);

$label = "The temp of " . $json['Devices'][0]['name'] . " is " . $json['Devices'][0]['value'];

echo "<h1>".$label."</h1>";

 

Endret av Håvardgj
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fermate skrev:

Var det slik at jeg kunne bare slenge på en parameter på HS URLen?

Litt usikker på om du kan gjøre dette når den er passordbeskyttet.

 

Kan alternativt gjøre som meg, sette opp en webserver, så la webserveren styre homeseer'en med kodene over. da kan du jo lage "passord" på stringen, men usikker på hvor sikkert det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fermate skrev:

Kan jeg suppresse dem?

Du kan bare ta bort disse linjene i linken min din over:

<%response.write(hs.GetPageHeader("", "Moskus testside", "", "", False, False, True, False, False)) %>

så er det ingen meny-linjer der. Men da må du lage dine egne tag'er (som jo er en lek). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker kjempebra for meg.
 

Men når jeg trykker på ToggleButton_Click så oppdateres ikke siden med ny verdi på utelyset før NESTE gang jeg refresher siden (manuellt).

 

Skal ikke denne linjen her oppdatere siden da?:

Response.Redirect("XXX.aspx") 'Enkel måte å oppdatere på...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.