Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elko, angremulighet dobbel bryter


KnutM

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Riiser skrev:

Jeg koblet opp en dimmer jeg har hjemme for testing nå. Sx har samme spenning som Live input, så er greit å være litt forsiktig her :) Det er vel ingen som kan arrestere deg for å fjerne kablelen, men det får være opp til deg ;)

Bare lurer, er det Fibaro dimmer 2 og ikke den første versjonen du har målt på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
4 minutter siden, Fermate skrev:

Nei det der er en blog. Jeg snakker om et tema med muligheter til tråder.

er da vel muligheter til å kommentere under, og jeg svarer gjerne på spørsmål som blir stilt der

 

for hvis det er snakk om hva som er lov eller ikke lov på et elektrisk anlegg, står det jo ganske greit (<-tror jeg) hva som er lov.

eller misforstår jeg deg nå @Fermate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er bare litt lei av at gode diskusjoner alltid på "forurenses" med noen som på død og liv må minne om at "det der har en ikke lov til å gjøre uten at en er elektriker".

At huset kan brenne ned, -at forsikringen ikke gjelder osv.

 

Jeg har en følelse av at det er en gruppe folk som gjør ting som er i gråsonen (og også litt over) og en som ikke gjør noe som helst med 220V og at den siste gruppen er litt sur på den første og stadig må minne dem på at det de gjør er ulovlig, og litt fornærmet siden de første da gjør ting som de siste har bestemt seg for ikke å gjøre, og at de synes det er urettferdig...

 

Og alt det der er helt greit for meg (og dessuten viktig siden forumet ALDRI vil oppfordre til å gjøre noen farlig eller ulovlig!) og at det er lov å være forskjellig og ha litt forskjellige definisjoner, jeg skulle bare ønske at de kunne diskutere det på ETT BESTEMT sted.

 

Og bloggen din er kjempebra som oppslagsverk og du er helt topp til å svare på spørsmål (og av de minst fanatiske elektrikere jeg kjenner), jeg er bare usikker på om svar på en blogg er stedet.

 

Men jeg skal høre med @Moskus og @iblis hva de mener om saken.

 
Vi er jo (også) forskjellige...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎04‎.‎2017 klokken 22.26, Danonym1 skrev:

Har selv lurt på dette med Sx, S1 og S2 på fibaro dimmeren. Jeg har ikke målt selv hvilke spenning som ligger der. Men hva er poenget med Sx hvis det kun er 230V. Da kunne de jo gjort som Qubino og hatt 3 inputs isteden for...

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk
 

 

Det fine med at Fibaro bruker 220V på S1/Sx er at du da kan flytte dimeren opp i en takboks om du ikke har plass til den bak bryteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.