Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rollertrol IKEA adapter


Fermate

Anbefalte innlegg

Bestilte 17. januar og fikk den i dag. Han hadde huket av for gift og satt verdien til 5 USD. Null problem å få den inn i Domoticz med RFLink og fjernkontrollen er attpåtil ganske pen. Ingen som har en 3D-modell av adapter som passer i IKEA sine Tupplur? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, Venin skrev:

Tenkte helst på noe homemade, og må i tillegg være på innsiden pga. borettslag. 

Da kan det gjøres så enkelt som et rullegardin som du henger fast inntil veggen med en list. Jeg har gjort det på en av sidene der vinduet vipper (tåpelig nok) innover i rommet, og dermed måtte rullegardinet henge på veggen. Men det blafrer likevel hvis (dvs. "når") det blåser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, borettslag... Jeg bodde sju år i et. Jeg fikk nok krangling og smålighet for resten av livet! Alltid noen der som skal blande seg i alt andre gjør. Jeg fikk stort sett være i fred, fordi vi hadde en newfoundlender på rundt 60 kilo og en mastiff på 75! ;) Men automatisering og borettslag høres liksom "mutually exclusive" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hjelp... Enda verre. Du var ikke utsatt for nysgjerrige kjerringer, du var svampen som sugde til deg våset deres! Styrelederen i vårt borettslag var AP-politiker, og sønnen hans sto midt oppi medlemsskandalen i Rød Ungdom...eller var det AUF de kalte seg? ;) Jeg var vel på ett årsmøte, så ga jeg opp hele greia. Snakker om pirkete millimeterjustis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man vente på Moskus, så må man vente lenge... ? Jeg fikk den jeg bestilte i posten i dag (uventet rask forsendelse) og har nå programmert den inn som nummer 4 på RollerTrol-fjernkontrollen.

 

Og så et avsnitt for å unngå "wall of text", Moskus lærer gammel Mastiff nye triks...

 

Og det fungerte som det skal. Konklusjon: Denne motoren, med Bofu, er iallfall samme som RollerTrol. Den ser kliss lik ut også, med samme plassering av programmeringshullet osv.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mastiff skrev:

Skal man vente på Moskus, så må man vente lenge... 1f61c.png

Prøver jo å ha et liv utenom også... sorry, glemte det!

 

7 minutter siden, Mastiff skrev:

Og det fungerte som det skal. Konklusjon: Denne motoren, med Bofu, er iallfall samme som RollerTrol. Den ser kliss lik ut også, med samme plassering av programmeringshullet osv.

Godt! For min ser kliss lik ut, så det er vel en sjanse for at det da fungerer... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 6.2.2018 den 13.34, Venin skrev:

Jeg bestilte denne her med estimert levering mellom 13. feb og 8. mars: https://www.ebay.com/itm/23-5cm-12V-DIY-Electric-Roller-Blind-Shade-Tubular-Motor-Kit-Remote-Controller/122663907228

 

Men frakta var litt billigere da jeg bestilte, så satser på den kommer seg gjennom uten fortollingsgebyr.

 

Hva bruker dere som strømkilde?

 

Og er det slik at denne + https://www.m.nu/adapterset-till-20mm-tubmotor er alt jeg trenger for å styre denne på en IKEA Tupplur med RFXtrx433E?

 

Kan man sette posisjon man ønsker den skal gå til eller er den bare enten oppe eller nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.