Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Batteri status


Steinis

Anbefalte innlegg

Har en del Fibaro sensorer som alle viser 100% og har gjort det siden jeg fikk de for 6-12 måneder siden, så har jeg noen Aeotech sensorer som bare viser 0%. Fungerer egentlig ikke batteri status i det hele tatt eller er det noe man må sette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Default poll-intervall i HS er 12 timer. Jeg har noen Everspring-sensorer som er upålitelige, men andre batterisensorer oppdateres med jevne mellomrom, så vidt jeg kan se.

 

OK, men hvorfor hver tolvte time? Skulle vel være mer enn nok med en gang i uken for å vite hva batteri statusen er? Det sparer du litt batteri på også ville jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser der ja, men da er det selve batteri delen til z-wave enheten dere har en polling på?

 

Rart at ingen av mine enheter har oppdatert seg hvis det er 12 timer default i HS?

Endret av Steinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GeneralVirus skrev:

Tenkte 433mhz tempmålere, der er batteristatus ubrukelig for meg ihverfall.

Nja... når de er blitt satt til "Low" tar det dessverre litt tid (les: uker) før de blir satt til "OK" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermbilde 2016-05-27 kl. 11.34.02.png

Hvis polling til selve enheten er satt til "Disabled" og batteriet satt til 12 timer som her. Vil den hente batteristatus eller må selve enheten også ha et polling intervall for å våkne og sende batteristatus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2016 at 21:07, iblis said:

 

OK, men hvorfor hver tolvte time? Skulle vel være mer enn nok med en gang i uken for å vite hva batteri statusen er? Det sparer du litt batteri på også ville jeg tro..

Så vidt jeg kan forstå er hver tolvte time maks man kan sette polling? Dersom jeg forsøker noe høyere, hopper det ned til 0.

 

Jeg synes også hver tolvte time er vel ofte på mange enheter. Det burdekanskje funke å lage en en event som poller battteristatus. Den kan man kjøre så ofte eller sjelden man vil.

 

6 minutes ago, Steinis said:

Hvis polling til selve enheten er satt til "Disabled" og batteriet satt til 12 timer som her. Vil den hente batteristatus eller må selve enheten også ha et polling intervall for å våkne og sende batteristatus? 

Nei, det er vel nok å sette på batteri. Derimot må enheten våkne. En poll request får ikke enheten til å våkne. Det iblis har lært oss, er at poll requesten lagres og sendes når enheten våkner, men dersom enheten ikke våkner, hjelper det lite. "Wake up interval" settes under settings, og er vel forskjellig fra device til device hvilken parameter, om homeseer har et eget felt for å definere dette. (Og om de har det, er det ikke sikkert det virker. Jeg har sett flere eksempler på at det ikke gjør, de roter med amerikanske og europeiske versjoner.) For mange devices kan du sette batterirapportering somen parameter. Dersom du får batteristatus uten polling, trenger du ikke polle batteriet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, DiderikFrom skrev:

Jeg synes også hver tolvte time er vel ofte på mange enheter. Det burdekanskje funke å lage en en event som poller battteristatus. Den kan man kjøre så ofte eller sjelden man vil.

Jeg gjorde det i HS2. Fungerte greit der. Polling hver natt til mandag kl. 03:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.