Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro brytere (FGS-213) skaper trøbbel!


Erling

Anbefalte innlegg

Folkens, påskehjelp.

 

HS3 med 60+ velfungerende Z-Wave noder. Dvs. jeg hadde problemer med treg respons i januar, men fjernet polling og at var bra.

 

Har 3 FGS-213, https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/996-bryter-1-veis-fgs-213-zw5.html?search_query=FGS-213&results=6, som ikke oppfører seg.

 

bryter-1-veis-fgs-213-zw5.jpg

 

Varierende oppførsel, terrassen når jeg ikke lenger. Den har kun 2 naboer nå.

 

Vaskerommet har 45 naboer, der virker bryteren 1 av 5-6 ganger, mens fra HS3 må den kjøres opp til 5-6 ganger før den reagerer.

 

Kjøkkenbenken har 26 naboer, der virker ikke bryteren (mot min tålmodighet) mens via HS3 må den kjøres minst 10 ganger.

 

Hvor lenge varer disse dingsene? Er dette et kjent problem?

 

Eneste fellesnevner at terrasse og vaskerom har lysstoffrør.

 

Noen ideer?

 

Tusen takk.

 

Skulket HomeSeer-skolen til rektor Moskus den dagen Z-Wave var på planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, samsvarer det med opplevelsen min? Noen ganger er det ålreit liksom...

 

+

 

Tålmodighet + kunnskap er mangelvare, hva skal jeg bytte til? Andre produsenter, gjerne forslag - hvis Fibaro er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Riiser skrev:

Finnes det ikke LED alternativer til lysstoffrør nå om dagen? Ikke at jeg vet så mye om dem, men har sett at det finnes!

De er dessverre ikke så mye bedre.

Jeg har først det også, men de har også høye startstrømmer.

Har måttet bite i gresset og legge ELKO releer imellom.

DE tåler det meste...

 

Men de er jo ikke akkurat vakre da, og krever en ekstra boks i veggen eller taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 19.4.2017 klokken 14.30, Blodstrupmoen skrev:

 

Den 18.4.2017 klokken 21.05, Fermate skrev:

De er dessverre ikke så mye bedre.

Jeg har først det også, men de har også høye startstrømmer.

Har måttet bite i gresset og legge ELKO releer imellom.

DE tåler det meste...

 

Men de er jo ikke akkurat vakre da, og krever en ekstra boks i veggen eller taket.

 

@Fermate, har du link til "ditt" alternativ?

 

Fikk ikke respons fra elektrikeren på @Blodstrupmoen sin variant, men det skyldes nok elektrikeren. ?

 

Må få ut den berømte fingern før ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Er det kun rele som er koblet i tilknytning til et lysstoffrør som vil være utsatt for disse problemene, eller kan man oppleve det hvis man har et lysstoffrør helt i motsatt ende av en vanlig lampe som er styrt med f.eks en Fibaro switch også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, eple skrev:

 

Er det kun rele som er koblet i tilknytning til et lysstoffrør som vil være utsatt for disse problemene, eller kan man oppleve det hvis man har et lysstoffrør helt i motsatt ende av en vanlig lampe som er styrt med f.eks en Fibaro switch også?

 

Hva mener du med ett lysstoffrør i motsatt ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Blodstrupmoen said:

Hva mener du med ett lysstoffrør i motsatt ende?

Det jeg mener er om det kun er hvis du bruker et rele til å slå av/på lysstoffrør at releet kan svi seg? Det er kanskje ikke like utsatt hvis man har et rele på samme kursen som brukes til en lampe som ikke er lysstoffrør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 19.4.2017 den 14.30, Blodstrupmoen skrev:

Hvordan kobles denne? I parallell med utgangen til lampen?

Jeg har et speil med lysstoffrør på badet og plutselig så har det begynt å slå seg av etter 1-2 minutter. Det skrur seg alltid på, men går av igjen. Har Fibaro switch 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.