Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ethernet Releer


Vegard S

Anbefalte innlegg

Hei

 

(Er litt usikker på om dette er riktig gruppe)

 

Jeg har et gammelt hus som jeg jobber med å automatisere, så jeg har gått for å bruke Z-wave som er er fint i eksisterende skjult anlegg.

Det er også noe av huset som har pusset opp og har mulighet til å styre lys i stua og kjøkken fra sikringsskapet. I den sammenheng trenger jeg en del binære utganger.

Å bruke Z-wave binære utganger er en løsning, men blir fort dyrt og den støtter heller ikke 16A som jeg har på mine kurser. Derfor har jeg kikket litt på muligheten til å bruke Ethernet releer som styres via min OpenHab og TCP ASCII. 

 

Er de noen her som har brukt ethernet rele eller tenkt på å bruke noe slikt? Erfaringer osv? 

Det som ser mest spennende ut akkurat nå er dette: 

 

http://www.robot-electronics.co.uk/products/relay-modules/ethernet-relay.html

ds378logo.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Jeg hadde nok gått for en Z-water eller den tilsvarende danske varianten, og brukt noen ordentlige reléer, f.eks. fra Elko. Det som styres fra sikringsskapet, har ikke det reléer fra før?

 

Hva er den danske varianten? Regner med at Z-water er en skriveleif?

 

Det som er styres fra sikringsskapet er nå koblet sammen og styres i dag fra en standard lysbryter i stue og kjøkken så ingen rele i sikringsskapet ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Charlie skrev:

Wago (750-881) er også en mulighet, dyrt men iallefall safe..

Kan bygges ut med moduler og styres over nettverk med modbus.

 

Har også tenkt på Wago, men det er nok en like dyr som z-wave. Da kan jeg like greit kjøpe Z-wave enheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.