Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Strømforsyning (PSU) fra stasjonær PC ønskes


ronnyandre

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en gammel datamaskin med strømforsyning de har liggende som de ønsker å kvitte seg med? Jeg er ute etter en strømforsyning da jeg ønsker å lage meg en bench power supply til mekkingen min på kontoret, så om du har en send meg gjerne en melding!

Endret av ronnyandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Guahtdim skrev:

Hvis du ikke får noen svar her så anbefaler jeg deg å kikke litt på Finn.no under kategorien "Gis bort". Ikke umulig at du finner en pc der som du kan strippe for deler.

 

Jeg har dessverre trålet Finn i dagesvis, men det der dessverre lite på gis bort. Så faktisk i dag morges at nabosameiet har leid inn en liten el-container der noen har lagt en datamaskin, men tør liksom ikke begynne å rote i søpla i nabolaget.. Kanskje du kan plukke den for meg så slipper naboene å kjenne meg igjen, hehe.

 

26 minutter siden, DiderikFrom skrev:

I boden har jeg en gammel dell med en noe som ligner veldighttp://www.techexcess.net/productinfo.aspx?productid=Y2515

Den har ligget i påvente av gjenbruksstasjon i evigheter.

Kan sjekke nøyaktige specs dersom du er interessert i noe eksternt, men er ikke hjemme i dag.

 

Ser at jeg ikke var særlig flink å forklare, men jeg er ute etter en intern fra stasjonær maskin, som ligner på noe slikt på bildet under. Hvis det er det du har så er jeg interessert :)

 

psu500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, ronnyandre said:

Ser at jeg ikke var særlig flink å forklare, men jeg er ute etter en intern fra stasjonær maskin, som ligner på noe slikt på bildet under. Hvis det er det du har så er jeg interessert :)

 

psu500.jpg

 

Joda, skjønte at du ikke ville ha en laptoplader, men tenkte det kanskje gikk like greit med en ekstern PSU til en stasjonær maskin. Den skal være ganske så mye kraftigere enn en laptoplader. Men hvis det ikke er aktuelt så.?

Bildet får jeg for øvrig ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kjapt søk på Finn så fant jeg 2 datamaskiner ved første sveip som gis bort. En i Oslo og en i Molde. Nå vet jeg ikke din lokasjon så det er vanskelig å vite hvor du leter.

 

El-retur er også bra steder. Naboens søppel er også fritt fram. Har de lagt ting oppi kontaineren og du tar det ut uten å rote så skulle ikke det være noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo. Tok kontakt med han som gir bort maskinen i Oslo, og den er uten PSU. Samme gjelder den i Molde.

 

Skal se om jeg ikke tar motet til meg og plukker med meg maskinen i kontaineren.

 

@Moskus Har vurdert det også, men litt av samme grunn som nevnt tidligere syns jeg det er litt sosialt ubehagelig å plukke slikt opp. Opplevde dessuten en gang jeg kastet en gammel radio at jeg fikk kjeft av vakta som trodde jeg plukket... hehe.

Endret av ronnyandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok motet til meg og snappet ut PSU-en fra elavfallet. :)

 

Ellers er jeg veldig enig med at det er generelt et problem med tyveri fra el-avfallskontainere. Jobbet selv på Elkjøp da jeg studerte, og vi fikk instrukser om å destruere alle elektroniske varer før vi kastet det i kontaineren, så det ikke kunne brukes lenger.

 

En ting er miljøaspektet (selv om jeg vil jo argumentere for at det er bedre at noen får gjenbrukt en PSU fremfor at den skal resirkuleres), men det andre er når det gjelder f.eks. forsikringssaker eller reklamasjonssaker, så er produktet "kjøpt tilbake" av forsikringsselskap eller produsent, og når noen plukker med seg og fikser saker så er disse samme varene fortsatt i sirkulasjon.

 

Men, bare en liten digresjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.