Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Endre sensivitet på Fibaro lux måler - HS


Effie

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har gått til innkjøp av en Fibaro motion sensor med innebygget temperatur og lyssensor.

 

Hadde planer om å justere lyset basert på lux målingen, men etter litt googling ser jeg at den ikke rapporterer om ny måling før en svingning på så mye som 200 lux. Dette blir i meste laget da jeg ønsker å kunne justere lyset fra det begynner å skumre til det blir mørkere.

 

Er det noen som vet hvordan man justerer sensiviteten? Bruker for øvrig HomeSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Effie skrev:

Hei,

 

Jeg har gått til innkjøp av en Fibaro motion sensor med innebygget temperatur og lyssensor.

 

Hadde planer om å justere lyset basert på lux målingen, men etter litt googling ser jeg at den ikke rapporterer om ny måling før en svingning på så mye som 200 lux. Dette blir i meste laget da jeg ønsker å kunne justere lyset fra det begynner å skumre til det blir mørkere.

 

Er det noen som vet hvordan man justerer sensiviteten? Bruker for øvrig HomeSeer.

I bruksanvisningen på sensoren så skal du finne hvilke parametere og verdier du skal putte inn der :) husk at den må vekkes for å ta imot parameter endring.

som standard rapporterer den også hver time i tillegg.

 

 

Skjermbilde.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Arne Johnny skrev:

I bruksanvisningen på sensoren så skal du finne hvilke parametere og verdier du skal putte inn der :) husk at den må vekkes for å ta imot parameter endring.

som standard rapporterer den også hver time i tillegg.

 

 

Skjermbilde.JPG

 

Takker! Da fikk jeg justert til 10 lux og det fungerer utmerket! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
39 minutes ago, Tor Magnus said:

Ikke glem at hver gang den skal rapportere så må den vekke nettverksmodulen og bruker mer strøm. Sett alltid terskelverdiene så høyt du kan tolerere for å få batteriet til å vare. 1f913.png

 

Takk for tips!

 

Litt usikker på hvor den bør ligge men siden jeg skal bruke den til å skru på lyset når det begynner å skumre så må den være ganske følsom tenker jeg.

 

Standardverdien er ivertfall ikke egnet..

 

Noen som har tilsvarende og vet hva som er fornuftige verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.