Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Home Center Lite


Anbefalte innlegg

Den 6.6.2016 klokken 16.48, iblis skrev:

Jeg tror det vil være lettere for deg å bruke Fibaro sin "Magic Scenes" til å begynne med. 

 

http://www.fibarouk.co.uk/support/getting-started/making-a-scene-with-magic/

 

Takk for god hjelp, fikk til lys scenen og begynner å forstå litt nå, lurer på om det er noen som kan forklare meg akkurat oppsettet for å få Sonos Høytaler til å slå seg på når jeg kommer inn på eks bad? å deretter slå seg av etter en stund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Moskus skrev:

Kjører du både Fibaro HCL og HomeSeer samtidig? Hvorfor ikke kun HS?

(Er du Tvins på diskusjon.no?)

 

Jeg bruker dette for lys:

5t5xhLQ.png

 

... men det burde være mulig med tilsvarende logikk for Sonos.

Hei, jeg bruker kun Fibaro Home Center Lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... OK. Men du har valgt "HomeSeer" som system i din profil, og derfor jeg lurer... ;)

 

UtUGcIt.png

 

... for å justere det trykker du på navnet ditt øverst til høyre -> Velger "Profil" -> Trykker på "Endre profil" (også nesten øverst til høyre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Moskus skrev:

... OK. Men du har valgt "HomeSeer" som system i din profil, og derfor jeg lurer... ;)

 

UtUGcIt.png

 

... for å justere det trykker du på navnet ditt øverst til høyre -> Velger "Profil" -> Trykker på "Endre profil" (også nesten øverst til høyre).

Beklager dette, da skal jeg gjøre det om, hvordan anbefaler du å gjøre det i forhold til sonos?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du 3.X eller 4.X?

 

Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt. Ønsker du at Sonos skal spille når lyset er på?

 

Du må installere Sonos plugin, og den fins bare på 4.X. Jeg mener å huske at i første versjon (i hvert fall) kunne man ikke gjøre dette, men det kan god ha forandret seg. Dersom man kan det nå, må du velge det man her har begynte å kalle «den avanserte metoden», og der finne «Sonos». Så kan du definere hva du vil skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men sliter med å skjønne dette helt, noen som kan forklare meg akkurat hvordan det blir i Fibaro Home Center Lite?

Tenker da på sonos høytalere som følger bevegelse sensor?

Hva betyr å når brukes de forskjellige kommandoene?

På forhånd takk

Blir det noe i denne retningen?

 

IMG_0092.MOV

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, det ser jo unektelig ut som du er på vei til noe. :) Fungerer det?

 

Spørsmålet er vel også muligens hva du setter den nederste linja til; altså "Sonos Stue = Et_eller_annet_her", f.eks. "Playing"?

 

 

Får da ikke opp noe valg på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo... jeg kan prøve. Jeg er ikke bevandret noe særlig Fibaro sine systemer, men kan prøve å gi en kort sammenfatning.

 

Det inne i den store parentesen er det som utløser hendelsen. BLÅ felter viser til fysiske enheter (f.eks. en lyspære, en Sonos-spiller, eller bevegelsessensor), GULE felter er sammenligninger, GRØNNE felter viser forskjellige statuser eller kommandoer som den BLÅ enheten kan ha (eller gjøre)..

 

Utenfor parentesen, altså etter ordet "THEN" komme selve hendelsen. BLÅ og GRØNN er fremdeles lik, men GUL er ikke lenger en sammenligning, det er en "sett dette"-kommando.

 

På godt norsk, leses skjermbildet ditt slik:

(HVIS Bevegelse Bad blir satt til utløst (dvs Breached) )

SÅ skal

Sonos Stue settes til "Initial State" (her hadde det jo vært praktisk om man kunne velge "Play")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Moskus, interessant å lese om systememe dere har, dere har virkelig satt dere inn i det ;)

Plages nå med å få lagt inn Sonos høytalerne via Plugin jeg lastet ned, finner sonos på ip men ikke koblet seg med den, hva kan være galt da?

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.