GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare meg hvordan jeg setter opp et scene som slÄr pÄ lys pÄ badet nÄr bevegelse sensoren blir aktivert, Ä deretter slÄr det av etter 10 min??

Skrevet
Den 6.6.2016 klokken 16.48, iblis skrev:

Jeg tror det vil vÊre lettere for deg Ä bruke Fibaro sin "Magic Scenes" til Ä begynne med. 

http://www.fibarouk.co.uk/support/getting-started/making-a-scene-with-magic/

Takk for god hjelp, fikk til lys scenen og begynner Ä forstÄ litt nÄ, lurer pÄ om det er noen som kan forklare meg akkurat oppsettet for Ä fÄ Sonos HÞytaler til Ä slÄ seg pÄ nÄr jeg kommer inn pÄ eks bad? Ä deretter slÄ seg av etter en stund? 

Skrevet

KjÞrer du bÄde Fibaro HCL og HomeSeer samtidig? Hvorfor ikke kun HS?

(Er du Tvins pÄ diskusjon.no?)

Jeg bruker dette for lys:

5t5xhLQ.png

... men det burde vĂŠre mulig med tilsvarende logikk for Sonos.

Skrevet
16 minutter siden, Moskus skrev:

KjÞrer du bÄde Fibaro HCL og HomeSeer samtidig? Hvorfor ikke kun HS?

(Er du Tvins pÄ diskusjon.no?)

Jeg bruker dette for lys:

5t5xhLQ.png

... men det burde vĂŠre mulig med tilsvarende logikk for Sonos.

Hei, jeg bruker kun Fibaro Home Center Lite?

Skrevet

... OK. Men du har valgt "HomeSeer" som system i din profil, og derfor jeg lurer... ;)

UtUGcIt.png

... for Ä justere det trykker du pÄ navnet ditt Þverst til hÞyre -> Velger "Profil" -> Trykker pÄ "Endre profil" (ogsÄ nesten Þverst til hÞyre).

Skrevet
7 minutter siden, Moskus skrev:

... OK. Men du har valgt "HomeSeer" som system i din profil, og derfor jeg lurer... ;)

UtUGcIt.png

... for Ä justere det trykker du pÄ navnet ditt Þverst til hÞyre -> Velger "Profil" -> Trykker pÄ "Endre profil" (ogsÄ nesten Þverst til hÞyre).

Beklager dette, da skal jeg gjĂžre det om, hvordan anbefaler du Ă„ gjĂžre det i forhold til sonos?

Skrevet

I utgangspunktet burde tilsvarende logikk vÊre mulig Ä gjÞre pÄ en Sonos-spiller som en lyspÊre. Det er snakk om Ä velge hvilken kontroll og enhet som skal kontrolleres. Men jeg tror du mÄ bruke den avanserte metoden til det, uten at jeg skal si det sikkert.

Skrevet

KjĂžrer du 3.X eller 4.X?

Vet ikke helt om jeg skjÞnner spÞrsmÄlet ditt. Ønsker du at Sonos skal spille nÄr lyset er pÄ?

Du mÄ installere Sonos plugin, og den fins bare pÄ 4.X. Jeg mener Ä huske at i fÞrste versjon (i hvert fall) kunne man ikke gjÞre dette, men det kan god ha forandret seg. Dersom man kan det nÄ, mÄ du velge det man her har begynte Ä kalle «den avanserte metoden», og der finne «Sonos». SÄ kan du definere hva du vil skal skje.

Skrevet

Beklager men sliter med Ă„ skjĂžnne dette helt, noen som kan forklare meg akkurat hvordan det blir i Fibaro Home Center Lite?

Tenker da pÄ sonos hÞytalere som fÞlger bevegelse sensor?

Hva betyr Ä nÄr brukes de forskjellige kommandoene?

PÄ forhÄnd takk

Blir det noe i denne retningen?

IMG_0092.MOV

image.jpeg

Skrevet

Ja, det ser jo unektelig ut som du er pÄ vei til noe. :) Fungerer det?

SpÞrsmÄlet er vel ogsÄ muligens hva du setter den nederste linja til; altsÄ "Sonos Stue = Et_eller_annet_her", f.eks. "Playing"?

Skrevet
10 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, det ser jo unektelig ut som du er pÄ vei til noe. :) Fungerer det?

SpÞrsmÄlet er vel ogsÄ muligens hva du setter den nederste linja til; altsÄ "Sonos Stue = Et_eller_annet_her", f.eks. "Playing"?

FÄr da ikke opp noe valg pÄ dette?

Skrevet

Jo... jeg kan prĂžve. Jeg er ikke bevandret noe sĂŠrlig Fibaro sine systemer, men kan prĂžve Ă„ gi en kort sammenfatning.

Det inne i den store parentesen er det som utlþser hendelsen. BLÅ felter viser til fysiske enheter (f.eks. en lyspére, en Sonos-spiller, eller bevegelsessensor), GULE felter er sammenligninger, GRØNNE felter viser forskjellige statuser eller kommandoer som den BLÅ enheten kan ha (eller gjþre)..

Utenfor parentesen, altsĂ„ etter ordet "THEN" komme selve hendelsen. BLÅ og GRØNN er fremdeles lik, men GUL er ikke lenger en sammenligning, det er en "sett dette"-kommando.

PĂ„ godt norsk, leses skjermbildet ditt slik:

(HVIS Bevegelse Bad blir satt til utlĂžst (dvs Breached) )

SÅ skal

Sonos Stue settes til "Initial State" (her hadde det jo vĂŠrt praktisk om man kunne velge "Play")

Skrevet

Takker for svar Moskus, interessant Ă„ lese om systememe dere har, dere har virkelig satt dere inn i det ;)

Plages nÄ med Ä fÄ lagt inn Sonos hÞytalerne via Plugin jeg lastet ned, finner sonos pÄ ip men ikke koblet seg med den, hva kan vÊre galt da?

Ola

Skrevet

Jeg mÞter jeg veggen. Jeg har hverken Fibaro HC eller Sonos-utstyr, men hvis det fungerer tilsvarende Squeezebox, sÄ har det kanskje en "hjerne" som resten av Sonos'ene styres fra?

Skrevet

Ja skal i teorien komme opp alle sonos ip ene nÄr jeg legger de inn i sonos plugin men det gjÞr de ikke, sÄ lurer pÄ om det mÄ ligge noen sperring eller noe en eller annen plass 

Skrevet

Nei finner ikke hÞyttalerene noen plass, nÄr Home Center er koblet til med kabel til ruteren og resten gÄr trÄdlÞst fra samme routeren sÄ burde de vÊre pÄ samme nett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.