Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billig vannsensor på Clas


GeneralVirus

Anbefalte innlegg

Så dette, hvordan fungerer dem liksom? on hvis våt eller off hvis tørr?

 

Noe gøy man kan bruke dem  til? (lekkasjevarsel er ærlig talt ikke gøy likevel :P særlig ikke når man likevel har forsikret huset)

Kanskje legge den nedi avløpet i dusjen så man kan se om dusjen er på eller av? hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den fungerer slik, sender ett signal når det blir vått, vann leder jo strøm, så når det blir kontakt mellom de 2 polene så sender den signal.

Har ikke noe lyst å alt det arbeidet en vannlekkasje gir, uansett hvor mange forsikringer jeg har. 

 

Vet ikke om jeg ville brukt en sånn i dusjen, er alltid litt vått der så kan hende den vil være utløst alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GeneralVirus skrev:

Vet ikke om jeg ville brukt en sånn i dusjen, er alltid litt vått der så kan hende den vil være utløst alltid.

I selve dusjen har det jo ikke noe for seg, men hvis du har dusjkabinett så kan det jo fremdeles være nyttig på badet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Evelen skrev:

Den er så billig at jeg skulle ønske jeg trengte den :P men pengene jeg har burde gå til noe annet en enn sensor som trolig aldri utløses.

Du bruker ikke bilbelte fordi du antar at du får bruk for det, men HVIS du skulle ha bruk for det så er det hendig å ha det på plass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hr Kotelett skrev:

Hmmm, bruke den til å få alarm om vannskålen til hunden og kattene er tom, bare den ikke tømmes for batteri ved at den er på hele tiden da :P

Dette forslaget liker jeg :) Men nå har jeg ikke hverken hund eller katt, men noe sånn kunne jeg i så fall tenkt meg å gjøre.

3 timer siden, Moskus skrev:

Du bruker ikke bilbelte fordi du antar at du får bruk for det, men HVIS du skulle ha bruk for det så er det hendig å ha det på plass. ;)

Nå dør jeg ikke av litt vannlekkasje hjemme ;) blir en vesentlig forskjell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evelen skrev:

Nå dør jeg ikke av litt vannlekkasje hjemme ;) blir en vesentlig forskjell.

Er ikke sikkert du dør av kollisjon uten bilbelte heller, men hvorfor ta sjansen? ;)

 

Men seriøst: Vannlekkasjer er dyrt og tidkrevende å rette opp. 300 kr pr våtrom i er en veldig billig investering for å minimere skaden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt fuktighetsmåler i tillegg, da hadde den vært ypperlig til under kjøkkenvasken. Hadde lekkasje fra en pakning i avløpsrøret under vasken, ikke mye og oftest(viste det seg) at det kom når det var mye vann som skulle ut, eller proppen var i. Så trakk godt nedi bunnen på skapet, men ikke nødvendigvis så mye vann at en slik sensor ville reagere, men over tid ble det slikt at bunnen begynte å bule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er den grei å plassere? Den ser ut til å være lagd for å henge ned i en vanntank. Sensoren fra f.eks. Fibaro skal bare settes på gulvet, men denne har en lang ledning som skal dingle ned over gulvet. Ser for meg at noen eller noe etter hvert kommer borti ledningen slik de to metalldingense kommer flere cm over gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg én i første omgang! Stor fordel å vite at gjenværende batteri oppdateres på en sensor som i utgangspunktet (der jeg tenker ha disse) ikke kommer til å utløses med mindre det er krise eller jeg dypper den i en kopp med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.