Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer og batteri


DiderikFrom

Anbefalte innlegg

Hva er det med HomeSeer og rapportering av gjenværende batteri på batteridrevne moduler? Hos meg er det i stor grad kaos.

 

Mine Fibaromoduler bruker jo nesten ikke batteri, så det er nesten ikke mulig å sjekke om det oppdateres riktig, men det er månedsvis siste oppdatering.

 

I dag merket jeg at ingen av sensorene på Aeotec ZW-100 multisensor var oppdatert på lenge. Batteristatus var 100%, sist oppdatert 23.05. Den reagerte ikke på "the action button". Ut med batteriet, og inn med batteriet, og da kommer "Low battery warning."

Nylig sluttet min "Sensative strip" å reagere. Med innebygd batteri er det jo ikke mulig å si hva som var galt, men den hadde 100% batteri da den gav seg.

 

Og, ja jeg poller batteri hver tolvte time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del Everspring-sensorer som bruker AA-batterier og de oppdaterer som de skal. Har ikke hatt en Fibaro-sensor så lenge, men den holder nå fremdeles (etter et års bruk), men når du sier det er strømmen neppe 100%... Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det var en måte å vise til den tråden?

 

Jeg kunne sikkert fortsatt der -- jeg kjenner til den, og har jo også kommentert der. Problemer er at det ikke er noe poeng å polle batteristatus på Fibarosensorene eller Aeotec ZW-100. Jeg har en Wall Controller - PSR04, den oppdaterer batteristatus veldig fint, det gjør også mine to Aeotec Keyfobs. Sistnevnte oppdaterte så hyppig at batteriet ble tømt av oppdateringene... Men jeg satte wake up intervall til maks (dvs. maks i homeseer, enda en bug, nedtrekksgardinene viser kun et begrenset utvalg verdier) og nå varer batteriene akseptabelt lenge.

 

Jeg får oppdateringer på mine Fibarosensorer, men det er så ekstremt lenge mellom hver gang, og de kan slutte å virke når statusen er 40%. Da jeg bruke Home Center Lite, ble statusen jevnlig oppdatet. Mine to Aeotec ZW-100 Multisensoer har altså stått på 100%, og så sluttet den ene å virke, da jeg tok inn og ut batteriet, dukket det opp "Low battery warning". Verken Aeotec eller Fibaro har (så vidt keg kan se) innstillinger for rapportering av batteristatus.

 

Er det bare hos meg det er slik, eller er dette ikke støttet i Homeseer?

 

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DiderikFrom skrev:

Er det bare hos meg det er slik, eller er dette ikke støttet i Homeseer?

Batteristatuser fungerer jo beviselig, men det ser jo ut til at det krangles med enkelte produsenter.

 

Jeg nekter å tro at min Fibaro-sensor fremdeles har 100% kapasitet etter et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.