borg1n Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Noen som vet om det finne scripts eller plugins for å overvåke at enheter er i live? Helt spesifikt, jeg har har 15-20 temperatur sensorer som normalt sett oppdateres hver time og kunne tenkt meg å få en alarm om noen av de ikke er oppdatert siste 12t. Tanken er å kunne bruke disse som temp sensor for styring av gulvvarme (VSTAT fra SteveMSJ?) og da må jeg vite at sensorene ikke er død av en eller annen grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Z-wave eller 433 Mhz? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 11. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2018 mix av z-wave, 433Mhz og ZigBee (deCONZ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Samme Steve har laget SDJ-health som kan brukes på z-wave enheter i hvert fall https://forums.homeseer.com/forumdisplay.php?f=1547 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 I RFXCom plugin, versjon >30.0.0.36 til Homeseer er dette innebygget for Android-brukere, via NMA / NotifyMyAndroid. Har ikke testet det selv, eier ingen Android-dingser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) 8 timer siden, borg1n skrev: jeg har har 15-20 temperatur sensorer Hmm hjelper det å ha mange når du skal styre et bestemt område? Hvis det er greit med mange , hvorfor ikke samle alle verdier du får inn, legge de sammen og dele på antallet du har fått inn. Da eliminerer du variasjoner i sensorer, samt utfall av en eller flere ... Da trenger du vel strengt tatt ikke overvåkning. Men du kan jo telle hvor mange du har fått inn i innenfor en fast tidsperiode også .. og se om antallet varierer, gjør det er det jo feil på en. Leste ikke nøye nok, men hvis du forvventer data fra en sensor i en tidsperiode og ikke får det, så kan en vel anta at det er en feil på den. Endret 11. januar 2018 av Odd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Jeg fant løsningen på nettet etter litt mer leting. I tilfelle noen andre trenger dette ligger scripted vedlagt. Som nevnt har jeg noen temperatur-sensore/ givere og tenkte teste stabilitet og levetid batteri etc og så evt bruke det sammen med "virtuelle termostater" i HS3 for å styre vannbåren varme. Jeg har litt sansen for disse fra Xiaomi, dels gir de både temperatur og luftfuktighet, dels er de små og kan plasseres litt mer skjult og dels ser de ut til å jevnt oppdatere temperatur flere ganger i timen. Jeg trenger derfor et script for å måle stabilitet over en lengre periode og deretter fortelle meg (via email) når en sensor faller ifra, f.eks grunnet lavt batteri. Følgende script ser ut til å gjøre jobben for meg. Sub Main(ByVal Parm As Object) Try Dim ListOfDevices() As Integer = {768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 782, 784} For Each Device As Integer In ListOfDevices If hs.DeviceTime(Device) > 60 Then hs.writelog("TempSensor ", " *** Alarm: " & hs.DeviceName(Device) & " ikke oppdatert siste 60min") hs.SendEmail("<fromAddr>", "<toAddr>", "", "", "HS3 Alarm(TempSensor)", " *** Alarm: " & hs.DeviceName(Device) & " ikke oppdatert siste 60min", "") End If Next Catch ex As Exception : hs.writelog("DeviceLastChange", "Error: " & ex.message) End Try End Sub 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 1 time siden, borg1n skrev: Jeg har litt sansen for disse fra Xiaomi, Virker de med JowiHue? Jeg har den runde versjonen før den og den virker foreløpig ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Ja, de virker med JowiHue + deCONZ, jeg fikk en oppdatering fra Wim (2.0.1.7) som støtter den samt disse 2 (visstnok, har ikke validert det enda): https://www.banggood.com/Xiaomi-Aqara-Intelligent-Window-Door-Sensor-Control-Smart-Home-p-1149705.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN https://www.banggood.com/Original-Xiaomi-Smart-Home-Aqara-Human-Body-Sensor-ZigBee-Wireless-Connection-7m-Detection-Distance-p-1177007.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 41 minutter siden, borg1n skrev: Ja, de virker med JowiHue + deCONZ, jeg fikk en oppdatering fra Wim (2.0.1.7) som støtter den samt disse 2 (visstnok, har ikke validert det enda): Oppgraderte til 2.0.1.8 (beta) nå - da funker det her også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.