Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Teza

Anbefalte innlegg

Fra det lille jeg har lest om Fibaro til nå, ser det ut som om flere har hatt problemer med korrupt usb pinne (strømbrudd?).

Det ser også ut som at systemet virker dårlig som sikkerhetssystem ved strømbrudd.

 

Kan det hende at en ups vil løse dette problemet?

 

Ser for meg en ups som holder liv i Fibaro sentralen, 4G routeren og switchen.

 

Men hvilken ups bør man velge, finnes det en ups som kan integreres i Fibaro systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Teza skrev:

Kan det hende at en ups vil løse dette problemet?

I utgangspunktet: Ja. Så lenge strømbruddene er kortvarige, etter en stund vil jo også UPSen gå tom for strøm.

 

21 timer siden, Teza skrev:

Men hvilken ups bør man velge, finnes det en ups som kan integreres i Fibaro systemet?

I utgangspunktet skal man kjøpe den UPSen "man har råd til".

... men jeg vet ikke om noen spesifikke som kan integreres med Fibaro, om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er stive priser på ups og de enhetene jeg har går alle på 12v.

 

Har allerede en Exide 12/15 batterilader og ved å kjøpe et 115Ah forbruks batteri må vel dette gjøre samme nytten når det står på vedlikeholdslading?

 

Vil i så tilfelle få mer batterikapasitet for en rimeligere penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Teza skrev:

Har allerede en Exide 12/15 batterilader og ved å kjøpe et 115Ah forbruks batteri må vel dette gjøre samme nytten når det står på vedlikeholdslading?

 

Vil i så tilfelle få mer batterikapasitet for en rimeligere penge?

Ja, i teorien har du helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.