Knutarn Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 hei folkens! Da har jeg kommet til da jeg må få noe lys og tale i gang System HS3 Hva bruker dere til HS3 ang lyd? og evt tale. Hadde vært kult og hatt lyd i være etg. Og at man kan spille av musikk og radio. mvh Knutarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Arne Johnny Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 30 minutes ago, Knutarn said: hei folkens! Da har jeg kommet til da jeg må få noe lys og tale i gang System HS3 Hva bruker dere til HS3 ang lyd? og evt tale. Hadde vært kult og hatt lyd i være etg. Og at man kan spille av musikk og radio. mvh Knutarn jeg bruker Sonos og Amazon Echo dot. Begge integreres greit til HS, dog må man fortsatt snakke engelsk til Alexa da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Knutarn skrev: Hva bruker dere til HS3 ang lyd? og evt tale. Squeezebox. Og Alexa. 1 time siden, Knutarn skrev: Hadde vært kult og hatt lyd i være etg. Og at man kan spille av musikk og radio. Squeezebox er jo tatt av markedet, men fordelen er at av og til får man fatt i det brukt og får da veldig mye for ganske lite. Jeg har hatt squeezebox i mange år, og ser absolutt ingen grunn til å bytte til Sonos. Squeezebox har fordelen at det også er klienter som kan kjøre på PCer og Raspberry Pi'er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Jeg bruker primært sonos, har en sonos one i hvert rom slik at jeg kan bruke høytaleren til talestyring og til å gi meg tale tilbake. I stuen har jeg en echo dot da jeg har 5.1 sonos system og ville ikke ha en one og en play 1. To one ser gjerne bra ut, men litt overkill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 iceball Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 I stuen har jeg en echo dot da jeg har 5.1 sonos system og ville ikke ha en one og en play 1. To one ser gjerne bra ut, men litt overkill [emoji14]Du får kun sammenkoblet to one eller to play1, ikke en av hver [emoji102] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, iceball skrev: Du får kun sammenkoblet to one eller to play1, ikke en av hver Nok ett godt poeng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 har en res pi som jeg ikke bruker. Kan jeg lage noe greier ut av den hvor feks kun Lyd og stemmestyring til HS3? Så kan jeg bare montere en mic og høytaller på den og brukte den som en slaks voice over med lyd :=) ? Noe oppskrift på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 23 timer siden, Knutarn skrev: Kan jeg lage noe greier ut av den hvor feks kun Lyd og stemmestyring til HS3? Så kan jeg bare montere en mic og høytaller på den og brukte den som en slaks voice over med lyd :=) ? Svaret er "ja", men det kommer veldig an på hva du ser for deg... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 29. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2018 Finnes det noe oppskrift? Hvordan man gjør det? Lyst til og ha en res-pi i stua. Hvor da den gir alt av lyd fra HS3. Men om man kan snakke til deg så hadde det vært supert også. Monter bare på en høyttaler og en bra mic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg bruker også HS3, til lyd ut bruker jeg Sonos. Har minst en høytaler pr rom. Lyd inn brukes alexa, og der har jeg en del sonos one's også som har dette innebygd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 30. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2018 2 hours ago, Salvesen said: Jeg bruker også HS3, til lyd ut bruker jeg Sonos. Har minst en høytaler pr rom. Lyd inn brukes alexa, og der har jeg en del sonos one's også som har dette innebygd Hvordan har du fått til det? Finnes det noe oppskrift på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 6 timer siden, Knutarn skrev: Hvordan har du fått til det? Finnes det noe oppskrift på det? Veldig enkelt: 1. Kjøp så mange Sonos'er du har råd til (eller Squeezebox'er) 2. Kjøp Alexa. 3. Installer Sonos/Squeezebox-plugin på HS3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 8 timer siden, Knutarn skrev: Hvordan har du fått til det? Finnes det noe oppskrift på det? Det @Moskus sa Og legg til Alexa scriptet til jon000(tror jeg?) så kan du få alexa til å fortelle deg alt slags gøy, jeg har feks en "godnatt" event der hun lister opp dør tilstand på hoved dør og bil, batteriprosent og gjennstående ladetid til bil, alarm tilstand osv. Alt som er greit å vite før en legger seg egentlig Samme om morgenen, info som er kjekk og ha om morgenen, spørsmål om jeg ønsker kaffe osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 30. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Kult Hvor er det best og kjøpe alexa? noe link? billigste plassen? Noe jeg må tenkte på før jeg kjøper (andre typer feks) fant 3 styker, men er det den som er tikrig?: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/stemmestyrte-assistent/amazon-echo-gen-2-smarte-hjem-kontroller-svart-p97788?gclid=EAIaIQobChMI9NObveSU2gIVWmcZCh2msAqTEAQYAiABEgJUqvD_BwE Endret 30. mars 2018 av Knutarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Håvardgj Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/stemmestyrte-assistent echo er full-size enhet, echo dot er en kompakt enhet med litt dårligere integrert høyttaler enn den normale echo'n echo show er som den vanlige echo, men med en skjerm i tillegg. echo spot er den kompakte versjonen av echo show bruker selv echo dot, og er fornøyd med det. blir nok ikke fullt utnyttet, men når jeg har fått ordnet Jon00's alexa "tillegg" vil den vel sikkert bli brukt mer til musikk bruker jeg squeezebox, da på Rpi med M2P som OS. investerte i hifiberry-shield til pi'en, og skal prøve å montere det i nærmeste fremtid Endret 30. mars 2018 av Håvardgj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 30. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2018 Så feks Echo Full size eller echo show i stua og Echo dot i andre rom? Hvordan kan man snakke med den når man feks vil skru på lys i stua? Turn on light in living room? eller må man legge til navne på modulen og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Håvardgj Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) 3 minutter siden, Knutarn skrev: Hvordan kan man snakke med den når man feks vil skru på lys i stua? "alexa, turn on table lamp" "alexa, Tell homeseer to turn on lamp" "alexa, Tell homeseer to run event 'goodnight' " litt avhengig på hvordan du har satt opp integrasjonen, og om det støttes av alexa Endret 30. mars 2018 av Håvardgj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 12 minutter siden, Knutarn skrev: Så feks Echo Full size eller echo show i stua og Echo dot i andre rom? Hvordan kan man snakke med den når man feks vil skru på lys i stua? Turn on light in living room? eller må man legge til navne på modulen og? Ikke glem å se på sonos one også God lyd, men ikke den beste alexa enheten. Jeg har bare sonos one og en dot. Dot er mest pga den står i stuen hvor jeg har 5.1 sonos. Der jeg har to play 1 som bakhøytalere. Dette fungerer ikke med sonos one pr i dag. Du setter opp dette i alexa app'en. Legger til devices i forskjellige rom osv. Slik at når du sier "turn offf room X" så skrur alle devicene seg av osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 oki:) så sonos one fungerer. men ikke sonos play produktene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 9 minutter siden, Knutarn skrev: oki:) så sonos one fungerer. men ikke sonos play produktene? Sonos one har innebygget alexa, og etterhvert google De andre er "dumme" høytalere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Knutarn
hei folkens!
Da har jeg kommet til da jeg må få noe lys og tale i gang
System HS3
Hva bruker dere til HS3 ang lyd? og evt tale.
Hadde vært kult og hatt lyd i være etg. Og at man kan spille av musikk og radio.
mvh Knutarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider
19 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.