Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 versjon 3.0.0.434 er ute


Moskus

Anbefalte innlegg

Jeg mistet alt av lisenser, både på selve HS3, samt alle betalte plugins etter oppdatering.

Kopierte tilbake hele HS3 katalogen fra backup, men den kjører fortsatt versjon .428, og alt av plugins er fortsatt ulisensiert..

 

Noen måte å få dette tilbake på, utenom å søke opp alt av mailer med lisensinfo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet alt av lisenser, både på selve HS3, samt alle betalte plugins etter oppdatering.
Kopierte tilbake hele HS3 katalogen fra backup, men den kjører fortsatt versjon .428, og alt av plugins er fortsatt ulisensiert..
 
Noen måte å få dette tilbake på, utenom å søke opp alt av mailer med lisensinfo?

Det samme skjedde faktisk meg nå når jeg installerte .430. Det er en del muffens her nå. Mye armer og bein virker det som.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hoppet jeg i det - for sikkerhets skyld satte jeg opp en ny PC, tok backup av HS3-katalogen, installerte .318 på den nye PCen, kopierte inn HS3-katalogen - startet HS3 .318 og sjekket at alt virket (litt småfiks ble det men det var knyttet til ny maskin). Deretter inn med .435 og alt virket...bortsett fra Coffeeseer. :(

 

Dvs, den ser ut til å virke fint i HS, men det var ingen kaffe klar til meg når jeg kom ut på kjøkkenet i dag. Må se nærmere på det i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Da har jeg også oppgradert til 435 uten problemer, bortsett fra TibberSeer 

 

Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Must specify valid information for parsing in the string.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Moskus said:

Ingen problemer med CoffeeSeer her... det kan være så enkelt at du bare skal ta ut strømmen på maskinen og sette den inn igjen. :) 

Mnja...ble ikke kaffe på meg i dag heller. Skjønner ikke helt dette - eventet blir kjørt, men det lages ingen kaffe. Dersom jeg manuelt velger brew direkte i HS lager den kaffe. Merkelig, får prøve å lage et nytt, identisk event - hvis ingen ser noe opplagt feil her da:

Screen Shot 2018-04-26 at 10.04.31.png

Endret av mk1 black limited
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mk1 black limited skrev:

Jeg gjorde én endring - fjernet varmeplate-innstillingen, da kjørte eventet og det ble kaffe i dag morges :)

Ja, det er mulig at det har skjedd noe med APIen ang. hotplate-funksjonen i siste firmware. Jeg hadde håpet Fermate kikket på det, men så ødela han sin gen 1. :( 

 

Jeg skal se hva jeg finner. Jeg liker at app'en nå har mulighet til å faktisk skru den av, så det vil jeg også gjerne ha på plass.

 

 

Men hvis du endrer hotplate innstilling selv, oppfører den seg som normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaei, tror ikke det er firmware som gjør det - hvis ikke maskinen tilfeldigvis fikk ny firmware AKKURAT samme dagen jeg gikk over til .435 da. Men det kan jo skje. Eventet fungerte dagen før på .318.

 

2 hours ago, Moskus said:

Men hvis du endrer hotplate innstilling selv, oppfører den seg som normalt?

 

Mener du fra appen eller fra HS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mk1 black limited skrev:

Njaei, tror ikke det er firmware som gjør det - hvis ikke maskinen tilfeldigvis fikk ny firmware AKKURAT samme dagen jeg gikk over til .435 da. Men det kan jo skje. Eventet fungerte dagen før på .318.

Ja, jeg tok den, det er bare det at HomeSeer bare dytter kommandoene over til plugin'en, og plugin'en har ikke endret seg i det hele tatt...

 

2 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Mener du fra appen eller fra HS?

Primært HS, men greit å se hva som skjer i HS hvis du endrer den i app'en.

(Tror ikke det skjer noe, men husker ikke detaljene lenger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 23.22, iceball skrev:

 Da har jeg også oppgradert til 435 uten problemer, bortsett fra TibberSeer 

 

Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Must specify valid information for parsing in the string.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()

 

 

@Moskus leser du noe som kan være feil med TibberSeer (0.0.0.5)? Eller er det bug med .435 eller min win10 maskin?

 

Slik holder den på hvert 30 sekund.

image.png.0968de814a92aed01eba65d1cc5fd870.png

 

Hvis jeg stenger ned begge forekomster av HSPI_TibberSeer via task manager og starter plugin på nytt så kobler den til, men skjer ikke noe mer hvis jeg forsøker "refresh now". 

mai-02 21.16.08   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:63226
mai-02 21.16.08   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
mai-02 21.16.08   Plug-In Finished initializing plug-in TibberSeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om maskinen din prøver å starte plugin'en to ganger. "Attempt by plugin to register a duplicate link" tyder på det, for plugin'en gjør IKKE det.

 

Kan du sjekke om to prosesser kjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Moskus skrev:

Det ser ut som om maskinen din prøver å starte plugin'en to ganger. "Attempt by plugin to register a duplicate link" tyder på det, for plugin'en gjør IKKE det.

 

Kan du sjekke om to prosesser kjører?

Den ender med to prosesser som kjører ja. Hvis jeg deaktiverer plugin, stenger ned begge prosesser av HSPI_TibberSeer via task manager og starter plugin på nytt så kobler den til, men skjer ikke noe mer hvis jeg forsøker "refresh now". 

mai-02 21.16.08   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:63226
mai-02 21.16.08   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
mai-02 21.16.08   Plug-In Finished initializing plug-in TibberSeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men starter den da to prosesser? Hvis den gjør det, så er det feilen.

 

I så fall kan du prøve å avinstallere plugin'en (X'en ved siden av navnet på Manage plugins), og kopiere over exe-filen igjen? Alle innstillinger skal være inntakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den starter en prosess og config til TibberSeer fungerer under Plugins. Går jeg i loggen til HS3 så står det derimot:

mai-03 11.22.11   Warning Attempt by plugin to register a duplicate link of TibberSeerConfig. Plugin: TibberSeer Instance:
mai-03 11.22.11   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...

 

Og det skjer som sagt ingenting hvis jeg trykker update. TibberSeer tab'en under de to root devicene kommer ikke opp.

 

Forsøkte å slette plugin, la inn exe-fil på nytt. Da kommer den ikke opp under config, ser ut som den oppfører seg likt ellers. Dvs. den "starter".

 

Tok en restart av HS3, da kommer config opp under plugins, men ikke noe mer.

 

Virker som det er TibberSeer og YR som har problemer med oppstart, men YR-plugin fungerer og oppdaterer devicene.

 

Screenshot fjernet pga lisensinformasjon!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.