Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 versjon 3.0.0.434 er ute


Moskus

Anbefalte innlegg

Vil foreløpig ikke anbefale å oppdatere. Ta i hvert fall godt med backup først.

Jeg oppdaterte i går kveld, rett før leggetid. Først ville ikke HS3 starte opp, kræsjet ved loading av plugins. Disablet alle plugins i settings.ini, startet opp og enablet en og en plugin. Det er noe fuss fortsatt, den ville ikke starte alle riktig. Ligger dobbelt opp av flere kjørende plugins i task manager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoppet i det. Startet som et skudd. Ingen feilmeldinger.

Nå startes hovedapplikasjonen først, og så startes alle plugin'er, en etter en. Anderledes. Og greit å få opp interfacet fort, men den bruker litt lenger tid på å starte alle plugins.

 

... Men HS3 oppleves som vesentlig raskere enn før? Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Kanskje de fikser TradfriSeer-bugen? :) 

Det er mulig! La oss håpe det! :)

Har kjørt beta av HS3 på Zee2'en lenge nå, og TrådfriSeer, TibberSeer og FitbitSeer har fungert utmerket. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, iceball skrev:

Ta i hvert fall godt med backup først.

 

Fremmedord...

 

Backupdisken var full, NAS er frakoblet - lang historie, automatiseringstabbe.

 

Fikk meldinger under oppstart, pokker tenkte jeg men det var suspekte greier ala:

 

12.04.2018 15.33.51 ~!~Starting Plug-In~!~Initializing plugin FitbitSeer ...

 

Oppstarten var LYNKJAPP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oppstarten er lynkjapp, men det er fordi de har flyttet plugin-oppstart ut av selve oppstarten. Det er helt greit for det har vært irriterende å måtte vente på plugin'er og ikke få tilgang til webserveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arne Johnny skrev:

hvordan funker den nye integrasjonen mot Alexa? burde man deaktivere de andre 2 skillsene og bare kjøre på den nye?

Ikke begge. Kun den gamle.

 

p8vKoUE.png

 

De to øverste skal du ha. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.426 er ute. Ser ikke ut til å hjelpe på clr.dll crash, men har et par andre småfikser (f.eks. ControlUse kan velge Color slik at man kan spesifisere farge med Alexa/GoogleHOme).
https://homeseer.com/updates3/SetupHS3_3_0_0_426.msi

 

Jeg måtte oppdatere latitude og longitude, men ellers ser det bra ut dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Johs. skrev:

For ~Warning~!~Error calculating sunrise/sunset
Sjekket Location (Sunrise/Sunset) Settings uten at det hjalp. Noen som har funnet ut hva som skal til?

 

Mener jeg leste noe om at de nå ikke var reversert lengre... så enten skal vel verdiene bytte plass eller så skal man fjerne «minus» foran den ene, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Mener jeg leste noe om at de nå ikke var reversert lengre... så enten skal vel verdiene bytte plass eller så skal man fjerne «minus» foran den ene, tror jeg. 

Måtte legge de inn med , og ikke .  Altså 59,92 ikke 59.92

 

 

Endret av Johs.
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Johs. skrev:

Måtte legge de inn med , og ikke .  Altså 59,92 ikke 59.92

 

 

 

9 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Mener jeg leste noe om at de nå ikke var reversert lengre... så enten skal vel verdiene bytte plass eller så skal man fjerne «minus» foran den ene, tror jeg. 

 

 

Begge deler er riktig, jeg var sikker på at jeg hadde skrevet det over.

Men det hadde jeg ikke... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Arne Johnny skrev:

Da er ny versjon ute og den fungerer bra for meg nå. Etter ett par dager med .425 så crashet det ustanselig. Nå så funket det med en gang..

 

https://homeseer.com/updates3/SetupHS3_3_0_0_428.msi

 

Feil i selve linken, men bare å endre siste tall fra 6 til 8: https://homeseer.com/updates3/SetupHS3_3_0_0_428.msi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.