Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av LED driver/dimmer ''push'' smartløsning


pederw

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, pederw skrev:

Synes det var litt dyrt, men skal vist være stabilt noe som er viktig. Studentrabatt ?

Ja, det koster litt. Hvis du enda ikke helt har bestemt deg for om hjemmeautomasjon virkelig er så genialt og kjekt som det er (:P) , og som student har mer tid enn penger, så er det mange gode open source løsninger.  :) 

 

Du er dessverre et par uker for sent ute til å utnytte "Black May" tilbudet (50% rabatt), men det kommer et nytt salg i November. Du kan evt. prøve deg med at du gikk glipp av salget og har ikke lyst til å vente helt til November, og som student har du begrensede midler... ;) 

 

48 minutter siden, pederw skrev:

Trenger man da en slik Z wave usb stick og Raspberry Pi som man kobler opp mot nettet?

Ja. Skal du bruke Alexa/Google Home, må du ha nettilgang.

 

49 minutter siden, pederw skrev:

Må man da programmere alt i Raspberry også eller får man opp egen interface på PC som man kan legge til eventer og slik? 

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet...  interfacet er stort sett en USB-sak som du enten plugger inn i Pi'en eller PCen. HomeSeer installeres enten på nevne Pi eller PC. Så klarer det seg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Moskus said:

 

 

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet...  interfacet er stort sett en USB-sak som du enten plugger inn i Pi'en eller PCen. HomeSeer installeres enten på nevne Pi eller PC. Så klarer det seg selv. :) 

Beklager. Skal prøve å ordlegge meg antless. Viss jeg bruker Raspberry Pi og skal sette opp eventer og slikt, må jeg da programmer å sette opp disse eventene i selve scripten i Raspberry eller kan jeg greie å koble til PC til Raspberryen igjen for og  programmere eventer gjennom HomeSeer programmet som er på PC'en. Hvis det ble bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pederw skrev:

Viss jeg bruker Raspberry Pi og skal sette opp eventer og slikt, må jeg da programmer å sette opp disse eventene i selve scripten i Raspberry eller kan jeg greie å koble til PC til Raspberryen igjen for og  programmere eventer gjennom HomeSeer programmet som er på PC'en. Hvis det ble bedre 1f605.png

AH, sånn ja. Alle løsninger jeg vet om (det være HomeSeer, OpenHAB eller HomeAssistant) styres primært fra nettleseren, så du trenger ikke koble skjerm til Pi'en (utenom for førstegangsoppsettet). Når alt ruller og går, er det bare å finne fram en nettleser. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.