Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Brannalarmer og Vera kontroller


smmart

Spørsmål

Hei

 

Helt fersk i dette, kastet ut Verisure, kjøpte inn 5 stk. Fibaro Smoke 2 og 4 stk. Pop smoke med sirene og en VeraPro kontroller.

 

Jeg sliter av og til at sirenen på på de 4 pop varslerne blir aktivert uten noen grunn.

 

Noen som har tips til hvilke innstillinger som må gjøres på både, Vera, fibaro og Pop?

Jeg har fra før av redusert følsomheten på Fibaro varslerne, etter tips fra Tronika.

 

Lurer på å slå av setting 5 og 6 på Pop varslerne, men vil de da gi beskjed til sentralen om røykdeteksjon?

 

Jeg har pr nå to scenes programmert i sentralen:

1: ved deteksjon eller temp på over 60 grader på en av de 9 røkvarslerne skal Vera slå på sirenen på de 4 pop varslerne.

2: ved stans av røkdeteksjon skal Vera slå av sirenene.

 

 

Alle tips mottas med stor takk, da jeg er helt fersk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Er det VeraPlus eller VeraSecure du mener? VeraPro har jeg ikke sett, kanskje jeg ikke er helt oppdatert?

 

Foreslår at du setter scenene til kun å sende deg en notification frem til du har kontroll på varslerne, så er du sikker på at det ikke er Veraen som gjør det. Da kan du kanskje kartlegge hva som setter de av, og korrigere. 

Foreslår også at du legger inn en plugin for datalogging så du kan se hvilke hendelser som kommer når. Jeg bruker Eventwatcher, men DataYours eller DataMine er visst også bra saker.

 

Har kun 433 varslere selv, så oppsett av z-wave varslere kan sikker noen andre hjelpe med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.