Norumen Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Hei. Har satt opp en løsning med en Vera Plus og en Qubino DC Shutter. Qubinoen faller ut og kan gå flere dager før den kommer inn igjen. Nå har den vært "borte" siden forrige helg. Tror kanskje det kan være noe med kablene og at jeg har montert dette litt dårlig eller noe. Har også en trådløs Z-wave fjernkontroll i samme rom som aldri faller ut, så tror ikke det skal være ett dekningsproblem. Som dere kanskje skjønner så er jeg helt ny i dette, men håper at noen av dere har noen gode råd til meg. Planen var at rullegardina jeg har koblet til Qubinoen skulle gå opp hver morgen, men når Veraen aldri har kontakt så blir soverommet mitt veldig mørkt om morgenen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Hvilken rullegardin-motor er det snakk om? Har du sjekket koblinene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 12. august 2018 Forfatter Del Skrevet 12. august 2018 Har sjekket koblingene men vurderer å løsne alt å feste på nytt. Hvor ømfintlig er slike koblinger? Er en 24v motor: https://en.m.nu/blinds-awnings/blinds-motor-24v-for-20mm-tubes Kjøpt en slik pakke de har der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 15 timer siden, Norumen skrev: Hvor ømfintlig er slike koblinger? Det er et vanskelig spørsmål. Det bør være strøm, og det bør være god kontakt. Kan det være strømforsyningen som halter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 1 time siden, Moskus skrev: Kan det være strømforsyningen som halter? Skal se om jeg finner en 24v strømforsyning for å teste med. Er helt nytt det her så rart om den skulle være gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Jo, men den kan være for svak...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 5 minutter siden, Moskus skrev: Jo, men den kan være for svak...? Kjøpt ett kit med alt inkludert så det syns jeg høres rart ut. Vil du kunne si om den er for svak om du får mer info om den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Ja, da er det rart. Og burde altså ikke være et problem. En ting er spenningen (volt) den har, men en annen ting er hvor mye strøm (ampere) den kan levere. Men sannsynligvis burde begge disse målene være OK siden det er et kit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg tenker at om strøm var problemet, så ville den halte når det går mest strøm, altså når motoren går.. Det er ikke rare greiene recieveren trenger i forhold til motoren.. Jeg tipper på dekning.. Du har ikke en Z-Wave stikkkontakt liggende? Z-Wave plus enheter med permanent strømtilførsel fungerer som repeatere, og har du en slik i nærheten kan den forbedre forholdene for gardinen også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 11 minutter siden, PerH skrev: Jeg tenker at om strøm var problemet, så ville den halte når det går mest strøm, altså når motoren går.. Det er ikke rare greiene recieveren trenger i forhold til motoren.. Jeg tipper på dekning.. Du har ikke en Z-Wave stikkkontakt liggende? Z-Wave plus enheter med permanent strømtilførsel fungerer som repeatere, og har du en slik i nærheten kan den forbedre forholdene for gardinen også? Har en trådløs z-wave fjernkontroll i samme rom som har fin dekning. Tror ikke det skal være det som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 4 timer siden, Norumen skrev: Har en trådløs z-wave fjernkontroll i samme rom som har fin dekning. Tror ikke det skal være det som er problemet. I samme rom, men ikke på samme sted regner jeg med. Det kan teknisk sett være et dekningsproblem. I det minste verdt å undersøke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 ..og er den batteridrevet så hjelper den vel heller ikke med å "rope videre" om jeg har forstått det rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Den skal få kontakt med kontrolleren selv om motoren ikke er koblet på ja? Kobler den opp rett ved kontrolleren og ser om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 På 14.08.2018 den 13.33, PerH skrev: ..og er den batteridrevet så hjelper den vel heller ikke med å "rope videre" om jeg har forstått det rett? Riktig. Batteridrevne enheter lytter ikke etter beskjeder og kan derfor ikke videresende dem. De bare sender når de selv vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 Sjekket strømforsyningen, der står det 24v 0.5A. På selve Qubinoen står det input: 12-24v 2.1A. Flyttet Qubinoen helt inntil Veraen, slettet den og fikk lagt den til igjen, men når jeg flyttet den tilbake så fungerte det ikke lengre. Også prøvd å legge den trådløse fjernkontrolleren like ved Qubinoen i soveromsvinduet. Da ser det ut som om den har dekning, men får jo ikke brukt den da den skal brukes til rullegardina. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 6 minutter siden, Norumen skrev: Sjekket strømforsyningen, der står det 24v 0.5A. På selve Qubinoen står det input: 12-24v 2.1A. Flyttet Qubinoen helt inntil Veraen, slettet den og fikk lagt den til igjen, men når jeg flyttet den tilbake så fungerte det ikke lengre. Også prøvd å legge den trådløse fjernkontrolleren like ved Qubinoen i soveromsvinduet. Da ser det ut som om den har dekning, men får jo ikke brukt den da den skal brukes til rullegardina. Da har jeg enda en gang prøvd å legge til Qubinoen når den er plassert rett ved Vera hjemmesentralen. Det fungerer helt fint, men når jeg skal prøve å sende til den så får jeg bare feilmelding. Er strømforsyningen for svak? Det er liv i Qubinoen i alle fall, da jeg får til å legge den til. Håper noen har noen gode råd Cannot contact device, error code: 1... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 merkelig.. fulgte den strømforsyningen med? Syns det hørtes litt snaut ut.. Kjenner som sagt ikke til denne qubinoen, du kan jo høre på Vera forumet om noen der har prøvd den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 På 16.08.2018 den 20.01, Norumen skrev: Sjekket strømforsyningen, der står det 24v 0.5A. Ja, for meg hørtes dette ut som i svakeste laget. Jeg har minst 2A til mine Rollertrol-motorer på 12V, burde da være minst 1A til 24V. Men: Hvis du ikke får kontakt med devicen i det hele tatt på sin faste plass, så høres det jo mer ut som et dekningsproblem. Med mindre rullegardin-motoren trekker så mye at Qubino'en ikke rekker å svare, men det høres lite sannsynlig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norumen Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 4 minutter siden, Moskus skrev: Ja, for meg hørtes dette ut som i svakeste laget. Jeg har minst 2A til mine Rollertrol-motorer på 12V, burde da være minst 1A til 24V. Men: Hvis du ikke får kontakt med devicen i det hele tatt på sin faste plass, så høres det jo mer ut som et dekningsproblem. Med mindre rullegardin-motoren trekker så mye at Qubino'en ikke rekker å svare, men det høres lite sannsynlig ut. Når enheten er koblet til så får jeg heller ikke sendt beskjeder til den når den ligger rett ved sentralen. Kjøpt ny strømforsyning på 1amp 24v så skal prøve å teste denne uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 9 minutter siden, Norumen skrev: Når enheten er koblet til så får jeg heller ikke sendt beskjeder til den når den ligger rett ved sentralen. Kjøpt ny strømforsyning på 1amp 24v så skal prøve å teste denne uka. Aha. Da er det nok sannsynligvis strømforsyningen. La oss håpe det. Rart at kit'et inkluderer en så relativt svak strømforsyning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.