Jump to content
  • Sign Up

Recommended Posts

Posted

Hei!

Noen som har noen gode tips på sensorer for utendørs bruk som tåler vestlandsvær? Ønsker en sensor som måler lysstyrken og basert på gitte parameter slår på og av lyset. Då tenker eg ikkje på en standard skumringsrele, men en sensor som kan koples opp mot smarthus sentralen. Helst et produkt som støttes av futurehome. Dette med tanke på å kunne feks velge når eg er bortreist, så slår ikkje lyset seg på om kvelden. Eller mulighet for at det slår seg på, men deretter slår seg av når eg setter hytta til natt modus.

Ser at Aeotec Multisensor er nemt noen plasser, men det produktet har vel egentlig ikkje rett IP grad?

Posted
Hei!

Noen som har noen gode tips på sensorer for utendørs bruk som tåler vestlandsvær? Ønsker en sensor som måler lysstyrken og basert på gitte parameter slår på og av lyset. Då tenker eg ikkje på en standard skumringsrele, men en sensor som kan koples opp mot smarthus sentralen. Helst et produkt som støttes av futurehome. Dette med tanke på å kunne feks velge når eg er bortreist, så slår ikkje lyset seg på om kvelden. Eller mulighet for at det slår seg på, men deretter slår seg av når eg setter hytta til natt modus.

Ser at Aeotec Multisensor er nemt noen plasser, men det produktet har vel egentlig ikkje rett IP grad?

Hei, bruker et nexa skumringrele, 433 ikke z-wave, må stilles manuelt, men siden har jeg ikke rørt det, det bare virker[emoji5]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted
20 timer siden, nogeni skrev:

Hei, bruker et nexa skumringrele, 433 ikke z-wave, må stilles manuelt, men siden har jeg ikke rørt det, det bare virkeremoji5.png

Ja det er mange skumringsreele som bare virker, men ønsker å kople den opp mot smarthus sentralen. Virket ikkje ut det var mulig med denne?

Posted

Ja det er mange skumringsreele som bare virker, men ønsker å kople den opp mot smarthus sentralen. Virket ikkje ut det var mulig med denne?

Den blir hos meg lest av i homeseer med rfxcom, kjenner ikke til hvordan andre sentraler leser den

Sent from my iPhone using Tapatalk
Posted
På 13.10.2018 den 16.03, SmartCabinWest skrev:

Den gamle AeoTec Multisensoren (den som ser ut som en hvit tennisball) har påstått IP44. De varer altså ganske lenge, men jeg har ødelagt minst 1, mulig 2 på 6 år. Den har da stått montert under halvtak, men ved ekte vestlandsvær så regner det jo like mye horisontalt som vertikalt...