Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feilsøking på dimmer


DeVille

Anbefalte innlegg

Jeg har en Qubino dimmer ZMNHDD1 som ikke gjør det den skal. Jeg bruker Domoticz, men har også fjærbelastet bryter for lokal kontroll. Men nå er det ikke lenger mulig å få på lyset, verken helt eller delvis, verken fra Domoticz eller lokalt. I Domoticz ser alt normalt ut, og status oppdateres etter de kommandoer jeg sender. Status oppdateres også i Domoticz når jeg bruker bryteren koblet direkte på dimmeren. Men lysene er like mørke. For meg ser det ut til at det har blitt en feil i dimmerutgangen. Er det noe mer jeg må sjekke før jeg ev reklamerer til leverandøren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte på utgangen - ingen spenning, uavhengig av tilstand på dimmeren. Så, det synes å være feil på utgangen på enheten.

 

Men spørsmålene tar ikke slutt med det. ☹️  Denne enheten er registrert i Domoticz som "Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer Plus". Det samme med en annen, lik enhet. Alt vel. Men når jeg nå i testrig-en inkluderer en ny, identisk enhet, innkjøpt på samme tid og sted som de to andre, så kommer den opp som "Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer", altså uten Plus. Jeg ekskluderer og inkluderer på nytt i tilfelle noe gikk feil, men fremdeles uten Plus. Det samme en gang til. For moro skyld ekskluderer jeg den defekte enheten, og inkluderer den på nytt, og nå dukker også den opp uten Plus. Hva skyldes dette?

 

Edit: Husker ikke hva det stod når enhetene første gang ble inkludert.

 

Endret av DeVille
Ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Qubino dimmer ZMNHDD1 som ikke gjør det den skal. Jeg bruker Domoticz, men har også fjærbelastet bryter for lokal kontroll. Men nå er det ikke lenger mulig å få på lyset, verken helt eller delvis, verken fra Domoticz eller lokalt. I Domoticz ser alt normalt ut, og status oppdateres etter de kommandoer jeg sender. Status oppdateres også i Domoticz når jeg bruker bryteren koblet direkte på dimmeren. Men lysene er like mørke. For meg ser det ut til at det har blitt en feil i dimmerutgangen. Er det noe mer jeg må sjekke før jeg ev reklamerer til leverandøren?

 



Jeg hadde samme problem med en Qubino dimmer. Har tre stykker av de som har tatt kvelden så tenkte dette var den fjerde, men det var det ikke.

Jeg er veldig usikker på hva som gjorde at den plutselig begynte å virke da jeg ikke hadde tid til feilsøking. Men plutselig var den operativ igjen. Jeg har en teori om at den har blitt resatt etter et strømbrudd, men jeg kan ikke bekrefte noe...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.