kjetilhansen Skrevet 12. september 2016 Skrevet 12. september 2016 Heisann  KjĂžpte motorer til rullegardiner fra m.nu, der jeg fikk med en qubino shutter DC med firmware 1,1 og z-wave protokoll 4,5 denne fungere, men fĂ„r opp melding i home center lite at den mangler template. SĂ„ trengte jeg en til shutter DC for 2 andre vinduer, denne kjĂžpte jeg fra intin.no. Denne ble levert med firmware 4.0 og z-wave protokoll 3,95. Denne fĂ„r jeg legge til, fĂ„r ogsĂ„ melding om at den mangler template, men jeg fĂ„r ikke konfigurert den.. Begge 2 kjĂžrer kalibreringsrundene sine, men den med nyeste fra intin sier at den ikke er konfigurert...  Dette resulterer jo i at jeg ikke fĂ„r inkludere den i scener, kan ikke bruke trĂ„dlĂžse brytere osv, kun kjĂžre den fra appen eller websiden...  Har kontaktet intin.no han bekreftet at alle qubino DC shutterene de selger ikke fungerer med fibaro (han testet) Har kontatet fibaro, de ga den dĂ„rlige nyheten at de ikke kunne forstĂ„ hvordan jeg hadde fĂ„tt den ene til og fungere da de ikke stĂžtter qubino dc shutter...  Noen tips? Ser fibaro har en enhet for shuttere, men den er for 230v...  Mailen fra Fibaro support:   Piotr WardÄcki 09 Sep 16  Hello, The Qubino shutter is not compatible with FIbaro. I am sourprised that you actually get one of them working correctly. Maybe the producer started to use the standard z-wave protocol as they did not before. I cannot advise as we do not plan to become compatible with this product. Sorry for the inconvenience -- Pozdrawiam, Regards, Piotr WardÄcki Technical Support Consultant Fibar Group S.A. Ul. Lotnicza 1 60-421 PoznaĆ Poland Email: [email protected] Tel: +48 61 880 1000 Web: www.fibaro.com NIP: 781 185 80 97 KRS: 0000553265 KZ: 1.063.850,00 PLN Siter
Moskus Skrevet 12. september 2016 Skrevet 12. september 2016 4 minutter siden, kjetilhansen skrev: Har kontaktet intin.no han bekreftet at alle qubino DC shutterene de selger ikke fungerer med fibaro (han testet) Har kontatet fibaro, de ga den dÄrlige nyheten at de ikke kunne forstÄ hvordan jeg hadde fÄtt den ene til og fungere da de ikke stÞtter qubino dc shutter...  Noen tips? Ser fibaro har en enhet for shuttere, men den er for 230v.. Det ser jo dessverre ut som om du har funnet svaret selv: HomeCenter stÞtter ikke Qubino sine motor-moduler (som er litt rart siden de nÞdvendigvis ikke overlapper bruksomrÄder, som du ogsÄ pÄpeker).  ... hva med en ny controller...?  Skulle til Ä foreslÄ 433MHz-styring men HomeCenter stÞtter ikke RFXCOM (eller 433Mhz generelt). Ser noen bruker Domoticz for 433MHz og Lua-koder det inn i HomeCenter, men det blir jo som Ä gÄ over bekken etter vann. Men det er mulig. Siter
kjetilhansen Skrevet 12. september 2016 Forfatter Skrevet 12. september 2016 Ja, jeg har allerede sett for meg at jeg mÄ bytte kontrollere sÄ det er ikke noe problem, det som er problemet er jo og finne noen som fungerer sammen med home center lite, og noen som selger disse... HCL stÞtter vel ikke LUA koder sÄ mÄ vel vÊre noe som faktisk fungerer sammen med Fibaro til og begynne med? Siter
Moskus Skrevet 12. september 2016 Skrevet 12. september 2016 Jeg tenkte pÄ "controller" som i "Home Center". Bytt den ut.  Siter
kjetilhansen Skrevet 12. september 2016 Forfatter Skrevet 12. september 2016 Aah, ja det hadde ikke vÊrt dumt med tanke pÄ hvor mye den stopper meg Har faktisk vurdert homeseer, men bor i en liten leilighet pÄ 46kvm og styrer totalt 4 dimmere, 3 stikkkontakter og 4 rullegardiner, dessuten liker jeg utseende pÄ web interfacen til Fibaro  Er det ingen mÄte og kjÞre DC rullegardiner med Fibaro hcl..? Siter
Moskus Skrevet 12. september 2016 Skrevet 12. september 2016 8 minutter siden, kjetilhansen skrev: dessuten liker jeg utseende pÄ web interfacen til Fibaro .. hjemmeautomasjon skal (automatisk) brukes, ikke sees.  Men nei, HS vinner nok ikke prisen for tidenes mest sexy brukergrensesnitt.  NÄ bruker ikke jeg HCL, men det ser ikke ut som om det er mange alternativer, nei. Merkelig nok promoterer Fibaro sine egne moduler, men det hjelper jo lite. Siter
kjetilhansen Skrevet 12. september 2016 Forfatter Skrevet 12. september 2016 Det er helt sant, men syns det er greit og ha fibaro web interfacen pÄ den ene skjermen nÄr jeg sitter pÄ pcen og kan styre diverse ting SÄ nÄr jeg gÄr over til hus sÄ blir det nok homeseer, men ser ikke vits i og ha det i min lille leilighet enda...  SÄ en internett side sa at fibaro sin 2x1,5 rele kunne brukes, stemmer dette? Motorene har jo endestopp i seg, sÄ hvis de bruker ca 20 sekunder opp og ned, kan jeg vel programere releet til og vÊre pÄ 25 sekunder? Motorene stopper jo nÄr de selv Þnsker det...  Noen innvendinger pÄ hvorfor dette eventuelt ikke skal fungere? Siter
Moskus Skrevet 12. september 2016 Skrevet 12. september 2016 25 minutter siden, kjetilhansen skrev: Noen innvendinger pÄ hvorfor dette eventuelt ikke skal fungere? Man signaliserer at Rollertrol skal kjÞre opp igjen ved Ä snu polarisasjonen (dvs + og -)? Jo, det burde jo fungere, og det er jo enkelt Ä finne ut fÞr du monterer det.  Siter
kjetilhansen Skrevet 12. september 2016 Forfatter Skrevet 12. september 2016 Ja, derfor sÄ bruker jeg 2 stk 2polt rele... En for hver retning... Beste vil vÊre og finne noen som har et ekstra kontaktsett med normally closed ogsÄ slik jeg kan fÄ en forigling pÄ dette... Siter
Lund Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 Denne anordning det er referert til ? Â Â Â Â Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.