Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ESP-12F ESP8266


Fermate

Anbefalte innlegg

Hadde en diskusjon med Charlie om ZUNO kontra ESP8266 og det slo meg at disse er jo interessante på hver sin måte. ZUNO for Z-wave og ESP8266 for WiFi.

 

Så jeg bestilte meg 10 stk ESP-12F ESP8266 fra Electrodragon til $2.40 stykket (!)

 

Jeg vil gjerne se hva jeg kan få til med å bruke ESP8266 sammen med HomeSeer...

 

Om noen allerede HAR konkret erfaring, eller har linker og info å komme med så post her.

Shipper gjerne et board til noen som er veldig utålmodige etter å bidra.

.... må bare få dem inn selv først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har testa de litt mot Homeseer, laget en Elko dimmer med en rotary encoder og en defekt dimmer, bruker JSON mot HS, fungerer fint selv om det er noen småting igjen å pusse på.

Har også testa den med DHT11 temp føler, det virker fint også over JSON, men kan også brukes med Arduino pluginen til Enigmatheater på HS forumet, han skal visstnok også legge inn støtte for den i pluginen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.