Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ringeklokke


Bananfluen

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på en kombinasjon. Klassisk ringeklokke, men med en Fibaro binær universalsensor montert som plukker opp når noen ringer på og videreformidler via z-wave. Vet ikke helt bruksverdien ennå, men... Ikke akkurat en "zwave-knapp", men på en måte er det vel det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt nexa knappen slik at den trigger en scene som kjører tts på Sonos som sier at det ringer på døra. Samtidig går nettbrett som er montert på vegg til streaming av kamera slik at jeg ser hvem som ringer på + snapshot til mail. Dette er jeg fornøyd med. Synes 433 mhz greiene er ustabilt og feiler litt for mye. Har derfor lyst til å bytte ut til zwave. Det du foreslår er også et alternativ [emoji106]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bumper denne litt.. Brukte Nexa ringeklokke der jeg bodde før, og må ha en ny her nå. Har hjemmekontor helt i andre enden av huset, så jeg må ha noe som sier "gonggong" her også, men vil ikke ha en sirene. Ser Aeotec har en "Doorbell" som ser helt fin ut, men den er det jo ingen her på berget som selger.. Fins det noen enkle enheter som lager lyd uten at det er 85db og skremmer fanden på flat mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anders Hauge skrev:

Bumper denne litt.. Brukte Nexa ringeklokke der jeg bodde før, og må ha en ny her nå. Har hjemmekontor helt i andre enden av huset, så jeg må ha noe som sier "gonggong" her også, men vil ikke ha en sirene. Ser Aeotec har en "Doorbell" som ser helt fin ut, men den er det jo ingen her på berget som selger.. Fins det noen enkle enheter som lager lyd uten at det er 85db og skremmer fanden på flat mark?

 

Jeg bruker denne:

http://m.clasohlson.com/no/Nexa-LML-710-trådløs-dørklokke/36-4915

 

Har 2 mottakere, den ene er direkte parret, den andre trigger jeg via Homeseer når noen ringer på (men ikke etter arvingen har lagt seg). I tillegg sender jeg pushvarsel via Pushover (hvis jeg er hjemme). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg slenger meg på her. Fins det løse Z-Wave ringeknapper? Jeg har den Nexaen ZoRaC har, men jeg syns ikke ringeknappen er 100 % pålitelig, den utløser ikke klokka i kanskje 1/3 av tilfellene, og det holder jo ikke. Jeg kan alltid utløse klokka med kombinasjonen av RFXtrx og Tellstick Duo, så hvis jeg fikk et helt påligelig innsignal, ville problemet være løst.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pusset opp gangen i mellomtiden, så da la jeg en ledning fra dimmermodulen (Fibaro) i boksen i gangen, og ut på veggen ute hvor ringeklokken skal henge. Tenker å henge opp en sånn ringeklokke i glass som da kommuniserer med sentralen via inngang 2 på dimmeren i gangen.

 

Men fortsatt er problemet å få et fornuftig varsel inne i huset. Har eksperimentert med HEOS systemet mitt, og spilt av en ding-dong-lyd i alle høyttalerne når det ringer på, men det er for ustabilt til å bruke. Har funnet ut at Aeotec har en z-Wave Doorbell dings som kunne virket, men det er ingen her hjemme som har den, og jeg syns det blir dyr fra utlandet om man legger moms til prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeotec kommer med en helt ny ringeklokke som ser skikkelig kul ut, men den kommer først i slutten av 2018, og så lenge kan ikke jeg vente:

https://aeotec.com/z-wave-doorbell

Og det er jo ikke så ille pris hvis du bruker Magnum istedenfor Posten, da slipper du det hysteriske momsgevyret til Posten, og frakten pleier å være billigere. Jeg skulle også gjerne hatt en sånn variant med kabel, men det er ikke så lett å få hengt opp noe på det stedet. Hvis det hadde vært det, så kunne jeg jo brukt en sånn tokanals minibryter som fins.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært litt snakk om at z-Wave utstyret ikke er laget for mange minusgrader, så jeg tenkte det var greit å få koblet det til noe som er inne.

 

Jeg har lest om den nye fra Aeotec, og jeg er i akkurat samme båt som deg. Syns det er lenge å vente. Må sikkert bite i det sure eple og bare handle versjon 1 fra utlandet. Evt. om en forhandler vi har god dialog med kunne tatt inn noen sammen med annet Aeotec utstyr? De aller fleste selger jo denne garasjeportkontrolleren deres...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det om ZWave og minusgrader har jeg ikke hørt. Det skal jeg huske når jeg legger opp ting her! Og det kan være at noen vil ta det på bestilling. Spørsmålet er vel hvor dyrt det blir i forhold til å gå noen sammen, kjøpe det via Magnum og dele på frakt og gebyrer. Frakten i Norge kan vi jo fikse med en foret konvolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.