Og hvilke erfaringer har du gjort, som du ville gjort annerledes om du begynte på ny i dag?
Jeg har mange tanker/ideer, men enda ikke kommet ditt at jeg har valgt løsning eller kjøpt inn utstyr.
Ønsker en fremtidsrettet løsning som støtter "alt" av produkter og som har "alle" muligheter. Samtidig ønsker jeg at det skal være så enkelt og brukervennlig som mulig (enkelt å sette og/enkelt for andre å bruke).
Hadde tenkt å gå for Homeseer, men begynner å bli litt i tvil om Homey Pro kanskje er et bedre valg (for meg).
Har listet opp noen av de punktene som er viktigst for meg under.
Kan alt dette oppnås i begge løsningene?
- Og om du skulle startet med dette i dag, hvilke produkter vil du anbefale for de ulike punktene og har du noen spesielle erfaringer som du mener det er veldig viktig å tenke på fra starten av?
Ymse Planer:
- Styring av fjernvarme (har sett på heatit z-water og ), helst med tanke på værmelding og evnt andre parametere
- Styring av utvendig solskjerming/screens basert på solinnstråling/vindhastiget
- Lading av elbil basert på pris (Tibber)
- Oppkobling mot tibber/strømpriser
- Tilkobling/styring av varmepumpe (via NIBE uplink)
- Tilkobling av solceller
- Styring av lys
- Styring av andre enheter som anlegg (Har EC living anlegg fra Electrocompaniet, noen som har erfaring med dette i forhold til tilkobling mot smarthusløsning)
- Tilkobling/Styring av ventilasjon/kjøling basert på luftkvaliteten
- Dørlås
- Styring av robotstøvsuger/plenklipper
- Bruk av Siri til å trigge eventer
- integrasjon med Homekit?
Ser at homeseer er på tilbud nå, så alternativet er vel å gå for HS4 nå, eller en Homey Pro.
Det som tiltaler mest med Homey er vel brukergrensesnittet og at det skal fungere med mange produkter uten at man trenger dedikert PC og diverse dongler.
Mulig jeg burde vurdere enda flere alternativer, men har fått inntrykk av at dette er to gode alternativer i alle fall.
Spørsmål
thudelicious
Hvilket system/løsning hadde du gått for?
Og hvilke erfaringer har du gjort, som du ville gjort annerledes om du begynte på ny i dag?
Jeg har mange tanker/ideer, men enda ikke kommet ditt at jeg har valgt løsning eller kjøpt inn utstyr.
Ønsker en fremtidsrettet løsning som støtter "alt" av produkter og som har "alle" muligheter. Samtidig ønsker jeg at det skal være så enkelt og brukervennlig som mulig (enkelt å sette og/enkelt for andre å bruke).
Hadde tenkt å gå for Homeseer, men begynner å bli litt i tvil om Homey Pro kanskje er et bedre valg (for meg).
Har listet opp noen av de punktene som er viktigst for meg under.
Kan alt dette oppnås i begge løsningene?
- Og om du skulle startet med dette i dag, hvilke produkter vil du anbefale for de ulike punktene og har du noen spesielle erfaringer som du mener det er veldig viktig å tenke på fra starten av?
Ymse Planer:
- Styring av fjernvarme (har sett på heatit z-water og ), helst med tanke på værmelding og evnt andre parametere
- Styring av utvendig solskjerming/screens basert på solinnstråling/vindhastiget
- Lading av elbil basert på pris (Tibber)
- Oppkobling mot tibber/strømpriser
- Tilkobling/styring av varmepumpe (via NIBE uplink)
- Tilkobling av solceller
- Styring av lys
- Styring av andre enheter som anlegg (Har EC living anlegg fra Electrocompaniet, noen som har erfaring med dette i forhold til tilkobling mot smarthusløsning)
- Tilkobling/Styring av ventilasjon/kjøling basert på luftkvaliteten
- Dørlås
- Styring av robotstøvsuger/plenklipper
- Bruk av Siri til å trigge eventer
- integrasjon med Homekit?
Ser at homeseer er på tilbud nå, så alternativet er vel å gå for HS4 nå, eller en Homey Pro.
Det som tiltaler mest med Homey er vel brukergrensesnittet og at det skal fungere med mange produkter uten at man trenger dedikert PC og diverse dongler.
Mulig jeg burde vurdere enda flere alternativer, men har fått inntrykk av at dette er to gode alternativer i alle fall.
Mvh Eirik
Lenke til kommentar
Del på andre sider
Mest aktive i dette spørsmålet
16
14
9
9
Populære dager
8. nov
37
9. nov
25
5. nov
12
10. nov
4
Mest aktive i dette spørsmålet
ATWindsor 16 innlegg
anaxyd 14 innlegg
Moskus 9 innlegg
Tukun 9 innlegg
Populære dager
8. nov 2019
37 innlegg
9. nov 2019
25 innlegg
5. nov 2019
12 innlegg
10. nov 2019
4 innlegg
Populære innlegg
JohnMartin
Jeg gikk også mange runder med meg selv hva jeg skulle gå for den dagen jeg ville starte med automasjon hjemme. Startet bare med å automatisere kontoret i vårt forrige hus. Var altså ikke de store p
SveinHa
HomeSeer: ...og det som ligger bak, kun en del dynamiske drop-down bokser som kun inneholder relevant informasjon: Og med "relevant informasjon" mener jeg her at om
anaxyd
Jeg trodde de fleste var kjent med at Hass, Homeseer osv er store og tunge smarthusprogramvarer. De er myntet på de som er litt over snittet interessert i å holde på med slikt. Ofte er brukergruppen i
Postede bilder
84 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.