Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Komme igang med HSTouch


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp HStouch på 50%, har fått inn programvaren på laptop, som jeg har "hjemme". HS3 kjører i huset vi skal flytte til.

Har fått koblet til via myhs, og i designeren så ser jeg alle devicer etc. Har lagt til en knapp og valgte action: Homeseer->Control device, valgte så en taklampe og action toggle on/off.

 

Hvordan publiserer jeg så dette designet? Jeg trykket lagre, men ser ut til at den bare lagrer lokalt på laptop, ikke på server. Når jeg starter HSTouch på telefonen så viser den bare default skjermen, ikke den jeg nettopp laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det skulle være så enkelt.

 

Både telefon og pc er tilkoblet nå, men "deploy" valget er grått.

 

Ser også bare ut som at designelementene i Hstouch er tatt ut fra en eller annen webdesigner fra 1999.. Finnes det ikke noe litt kulere templates/knapper/bilder med mer WAF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Andreas skrev:

Hvem er din isp på 4g? jeg har telenor, og da måtte jeg endre apn til internet.public for når den stod til telenor.mbb så var jeg bak telenor sitt nat og fikk ny ip hvert sekund omtent.

Godt poeng! Ny IP får du nok ikke hvert sekund,men Telenor.mbb blokkerer ganske mange porter.

 

Jeg fikk ikke engang VPN til å fungerer over telenor.mbb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått deployet.. 

Så kommer en rekke greier jeg lurer på. Må jeg lage nye prosjektet og bygge alt på nytt for hver forskjellige enhet jeg ønsker? f.eks en 10" tab har annen skjermstørrelse og skjermretning enn en telefon.

 

Videre så lurer jeg på hvordan jeg viser f.eks når det sist var bevegelse.

Jeg kobler et textfelt mot min bevegelsessensor, men da får jeg bare "Motion" eller "No motion" - er det mulig å hente klokkeslettet sist gang den hadde verdien "Motion".

Eller må man da gå via events og virtual devices?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjelsvik skrev:

Må jeg lage nye prosjektet og bygge alt på nytt for hver forskjellige enhet jeg ønsker? f.eks en 10" tab har annen skjermstørrelse og skjermretning enn en telefon.

Nei, det finnes et script for å resize prosjekter. Jeg kjørte samme prosjekt på alt fra 7" til 24", og det gikk stort sett greit.

 

Men endrer du skjermretning så begynner du nok litt forfra, ja.

 

 

1 time siden, Gjelsvik skrev:

Jeg kobler et textfelt mot min bevegelsessensor, men da får jeg bare "Motion" eller "No motion" - er det mulig å hente klokkeslettet sist gang den hadde verdien "Motion".

Problemet er diskutert her: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=181781

Jeg heller mot virtual devices fordi ellers vil scriptet kjøres en gang i sekundet per tilkoblede enhet. Det er litt overkill, og unødvendig bruk av ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte fint med script i text feltet. Men deler bekymringen din ang resursbruk. Kjører dette på serversiden, eller på klienten? 

 

Har også en lampe som jeg bruker statustracking på, men her er bildet motsatt, dvs er lampen AV så viser den statusimage fra homeseer at den er på, og motsatt.

 

Er det noe jeg gjør galt ? Ser riktig ut i HS3 devicen.

 

Skjermbilde.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.11.2016 klokken 17.56, Gjelsvik skrev:

Må jeg lage nye prosjektet og bygge alt på nytt for hver forskjellige enhet jeg ønsker? f.eks en 10" tab har annen skjermstørrelse og skjermretning enn en telefon.

 

det trenger du ikke. hvis du skal snu skjermretning må du nok det. men jeg har hatt stor suksess med å bruke et prosjekt på både en 10" og en 7" og telefonen min på 5"

det er da viktig å huke av for "scale screens to fit device". klart, knappene kan bli små på en liten skjerm, men det er da litt etter hvordan du bygger opp skjermen =)

 

slik gjør du det:

velg først "project defaults" under tools/options:

HST1.png

 

så huker du av for "scale screens to fit device":

HST2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gjelsvik skrev:

Fungerte fint med script i text feltet. Men deler bekymringen din ang resursbruk. Kjører dette på serversiden, eller på klienten? 

 

Har også en lampe som jeg bruker statustracking på, men her er bildet motsatt, dvs er lampen AV så viser den statusimage fra homeseer at den er på, og motsatt.

 

Er det noe jeg gjør galt ? Ser riktig ut i HS3 devicen.

Har du forsøkt å vise teksten fra devicen i stedet for bildet, for å sjekke om den også vises motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så i en annen tråd her design basert på "Tiles" dvs fargede firkater, med innhold i.

Det ble nevnt at det er laget med tabell og firkanter.

 

Jeg kikker nå rundt i HST designeren, men har hverken firkanter eller tabeller i element velgeren.

Der har jeg bare knapper, slidere, bakgrunner osv. 

 

 

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en textbox, og har også forsøkt å lagre som mal, men hvordan kan jeg gjenbruke disse malene? Finne ikke de igjen noe sted.

 

Til nå har jeg brukt copy/paste, men da legger alle elementene seg overhverandre, slik at jeg må flytte rundt og  lete etter dem..

 

HVordan lager du tabell slik at alle boksene havner på samme linje, vertikalt og horisontalt.

 

hstouch-12.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.