Gå til innhold
  • Bli medlem
VikingOy

Full stans for alle SmartThings-brukere i hele Nord-Amerika (USA)

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, VikingOy skrev:

Heia Home-Assistant! 

Du mener selvfølgelig HomeSeer. ?

Men rett skal være rett: Oppetiden til SmartThings-servere i Europa er bedre enn i USA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del blir det spennende å følge med på hvordan oppetiden blir for oss i Europa. Foreløpig har jeg redundanse i form av at de to tingene jeg har (lås/lyspære) også fungerer utenom hub’en. 

Hub’en er en «billig» og lett tilgjengelig inngangsport til smarthjem-verdenen, men om man ønsker konstant oppetid og mer avanserte løsninger bør man nok gå over på kanskje Home-Assistant eller Homeseer, ja. 

Endret av Dukk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Janke79
      Hei.

Har gått til innkjøp av 1 stk Smartthings Hub V3 og 1 stk Fibaro Dimmer 2 hos Elkjøp. Begynner Smarthus i det små. Får koblet opp huben, men klarer ikke å linke opp dimmeren. Finner den ikke på huben. Tre trykk på knappen på dimmeren skal jo gjøre den synlig for huben? Men når jeg kjører en ekskludering av dimmeren så merker plutselig huben at jeg trykker tre ganger på knappen.

Det skal nevnes at når jeg sier at huben reagerer, så mener jeg hva jeg ser på appen på mobilen.

Det er også verdt å nevne at jeg får beskjed om at QR-koden på dimmeren er ugyldig når jeg prøver å linke ved å skanne koden.
    • Av Frodo
      Jeg satte inn Elko super (ESH) termostaten og fikk den opp med en gang på Smartthings-huben da jeg installerte den med begrenset funksjonalitet, men etter å ha oppdatert software på termostaten er den ikke lengre synlig i det hele tatt. Noen som har erfart det samme eller har en workaround?
    • Av Preb
      Hei, 

Jeg har noen Adax panelovner med Wifi mulighet. Jeg benytter også Smartthings som system. Noen som vet om det er mulig å koble Adax ovnene opp mot Smartthings systemet? 
    • Av Preb
      Hei, 
      Jeg bruke Smartthings som system i mitt smarthus og ønsker å koble opp låsen i min Yale Doorman. Har kjøpt en låsemodul som er koblet til låsen. Noen som vet hvordan jeg kan få kontakt mellom låsen og Smartthings? 
    • Av Kaaos
      Hei, 
      Jeg bygger et nytt hus og har gått til innkjøp av 11 Elko Dimmere med Zigbee støtte. 
      Har har prøvd å koble dem opp her i leiligheten nå før jeg flytter for å teste litt.  Men jeg klarer ikke å få til endevender funksjonen. Jeg har tidligere lest her på forumet at det er vanskelig å få til dimming med ELKOs endevender. Jeg har derfor ikke kjøpt noen av disse. Jeg har altså 2 helt like Elko smart dimmere, koblet opp mot Smartthings.

Jeg hadde håpet at jeg kan koble 2 dimmere sammen via smartthings slik at jeg kan styre korridoren ifra begge sider. 
      Jeg har fått dem begge inn i smartthings appen, og kan kontrollere dem uavhengig av hverandre. Men er det mulig å få dem til å følge hverandre? 

• Opprett ny...