Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Easy Access EasyCodeTouch


ØysteinHJ

Anbefalte innlegg

Easy Access sin EasyCodeTouch kan kombineres med en Zigbee 3.0 modul for integrering i smarthus-system. Hvordan er denne å bruke i HomeSeer? Har Philips Hue bridge og ConBee II, men har i begge tilfeller inntrykket av at de er laget for enkle sensorer og lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigbee modulen er ennå ikke i salg så det er sannsynligvis ingen her som kan svare på det du spør om.

Personlig har jeg ingen som helst tro på at en kan legge denne inn i Philips Hue hubben. Men håper det er en enkel sak i deconz som støtter andre låser.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stigvi skrev:

Zigbee modulen er ennå ikke i salg så det er sannsynligvis ingen her som kan svare på det du spør om.

Now there's your problem... 😄  Var ikke klar over det.

 

Hva slags alternativer har man for å integrere Easy Access-låser i HomeSeer per i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å smøre seg inn litt. På en gruppe på fjesboka har en representant for låsen sagt at de har denne zigbee modulen for test og at de regner med den er i salg i slutten av oktober. Tidligere har de sagt 2. kvartal og slutten av august så ta det med en klype salt. Men jeg skal være optimist og tro den er her før jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stigvi skrev:

På en gruppe på fjesboka har en representant for låsen sagt at de har denne zigbee modulen for test og at de regner med den er i salg i slutten av oktober.

Ja, men hvis en bare kan integrere i deres lukkede system så ble det med ett litt mer uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stigvi skrev:

Tror ikke de har et eget system engang og de har sagt den er "åpen" og støtter zigbee 3.0

Hmm..  Virker som at Zigbee straks er mye mer plunder enn Z-Wave på en del områder.  En ting er lyspærer og enkle sensorer eller aktuatorer.  Men med en gang noe faller utenfor dette så blir det plunder.  Skummet gjennom denne github-saken: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/520   Virker som at deCONZ-folkene måtte trikse til med Danalock-implementasjonen for å få det til.  Selve låsen listes som et lys mens batterinivået listes som en sensor.

 

Med Z-Wave på sin side virker som at selve implementasjon som muliggjør integrasjon i smarthus-systemer ligger i Z-Wave-produktet og ikke i kontrolleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stigvi skrev:

Du må ikke ilegge zigbee noe pga svakheter i deconz

Nei, det er ikke intensjonen heller.  Kan jo veldig godt være at Zigbee er mer fleksibel og åpen enn det Ikea Trådfri, Philips Hue og deCONZ legger opp til.  Men på meg virker det som at det er nødvendig å legge inn støtte for enheter med Zigbee, mens enheten kommer inn uten noe ekstra arbeid så lenge enheten støtter Z-Wave-protokollen.

 

Men jeg åpner absolutt for at jeg tar feil her altså. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ØysteinHJ skrev:

Men på meg virker det som at det er nødvendig å legge inn støtte for enheter med Zigbee, mens enheten kommer inn uten noe ekstra arbeid så lenge enheten støtter Z-Wave-protokollen.

Men det er også i prinsippet en av de store forskjellen mellom Z-wave og Zigbee, og som muligens Zigbee 3.0 vil fjerne. Kanskje ikke, men iallfall redusere. På sikt. Hvis vi har flaks. ;) 

 

Så skal det sies at du er bortskjemt med HomeSeer når det gjelder Z-wave, og selv om også HomeSeer har noe forbedringspotensiale (for hva er egentlig perfekt?), så er det blant det mest "altspisende" du får.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg fikk en Zigbee modul for testing fra Easyaccess i desember. Har siden prøvd å få denne inn i Home Assistant med Conbee ii uten hell. Har brukt VNC for å se om Conbee i det hele tatt tar inn signal fra låsen - men dessverre ingen spor av signal. Easyaccess sier at foreløpig virker denne ok mot Homely og Safe4 ....

 

 

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått den inn i Homey, men bare som ett generic zigbee device. Null funksjonalitet.

 

Fungerer kun med Homegate AiO fra Homely/Safe4 og denne er ikke mulig å benytte uten abonnement.

 

Easy access sa forøvrig til meg at det er flere andre aktører de på sikt skal fungere mot, men dette var ikke offentlig ennå.

Endret av HJS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Hei, 

Jeg klarte å hente inn låsen i Deconz, får status på låsen, men klarer ikke å låse den opp, når jeg sende åpne kommando, piper men ingenting annet skjer.

Bruker RestApi, sender en "locked": false kommando, får melding om at kommando er mottat ok, låsen piper, men blir ikke låst opp, hvordan fikk du det til ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så akkurat at Obs Bygg hadde godt medlemstilbud på denne nå og tenkte det var verdt å teste, men basert på denne tråden tror jeg at det kan være lurt å vente litt. 😁

 

Har satt opp ID Lock 150 for ikke lenge siden, og det var en smal sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat kjøpt Easyacess  Easytouch og er veldig fornøyd, flott og solid smekklås. Jeg har koblet den til Futurehome Hub og kan låse opp og igjen med Futurehome App, jeg kan også lage nye koder fra Appen. Feks. egen kode til håndverker, som du sletter igjen når vedkommende er ferdig med jobbe. Det følger også med 3 kode brikker som man kan låse opp med. Du kan også låse opp døren når noen skal inn og stille den til å låse seg igjen automatisk etter noe sekunder. Det finnes også video dørklokke som samarbeider med døren, så det er litt av hvert å velge på her.

H G skrev (2 minutter siden):

Jeg har akkurat kjøpt Easyacess  Easytouch og er veldig fornøyd, flott og solid smekklås. Jeg har koblet den til Futurehome Hub og kan låse opp og igjen med Futurehome App, jeg kan også lage nye koder fra Appen. Feks. egen kode til håndverker, som du sletter igjen når vedkommende er ferdig med jobbe. Det følger også med 3 kode brikker som man kan låse opp med. Du kan også låse opp døren når noen skal inn og stille den til å låse seg igjen automatisk etter noe sekunder. Det finnes også video dørklokke som samarbeider med døren, så det er litt av hvert å velge på her.

Easyaccess driver å utvikler sin egen Hub, som snart skal være i handelen. Da blir mest trulig mulighetene enda flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har en slik lås med Zigbee modulen. Er det noe triks for å få joina modulen til nettverket? Jeg har satt Deconz i søkemodus men får ikke opp noen enheter. Må jeg gjøre noe for å få dette til? Bare plugget den inn, skrudde sammen, satte deconz i søkemodus og satte inn batteriene. Trodde den da joinet? Er det en knapp på modulen jeg må trykke på eller noe slikt? Any tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.