Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Litt hjelp til belysning. Valg av dimmere osv


ProphetSe7en

Spørsmål

Jeg pusser opp underetasjen i disse dager, før stue og kjøkken i første etasje står for tur i neste runde.

 

Jeg ønsker mest mulig automasjon i belysning, uten å måtte betale 1200 kroner for en dimmer.

 

Ønsker fysisk dimmer, som da samtidig kommuniserer med valg av hjerne. Her tror jeg det blir Homey, men kan like gjerne lande på noe annet. Holder på å lese meg litt opp her.

 

Tanken er å få satt opp noen rutiner dette skal virke med. Ingen hjemme lys av/svakt på. Dimmes ned på natt eller etter tid uten bevegelse, men sterkere om det oppdages bevegelse osv. 

 

Men hvordan løser jeg dette? Hva trenger jeg?

 

Har en del philips hue ellers i huset. Det som jeg ikke liker helt her er at jeg må da ha to brytere, en dimmer fra Hue og en vanlig av/på bryter. Jeg ønsker å slippe unna med en dimmer satt i dobbeltramme sammen med termostat.

 

Noen som kan hjelpe meg litt på vei i hvilke alternative som finnes, som er enkelt i bruk med fysisk dimmer og mulighet for å sette opp automasjon, og som ikke koster en formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Det er mulighet for dette hvis jeg har skjønt det riktig. Man må konfigurere dimmeren ved å sette ett parameter.

 

http://manuals-backend.z-wave.info/make.php?lang=en&sku=FIBEFGD-212&cert=ZC10-16045036

 

Parameter 32: On/Off mode

This mode is necessary while connecting non-dimmable light sources. Setting this parameter to 1 automatically ignores brightening/dimming time settings. Forced auto-calibration will set this parameter-value to 2
Size: 1 Byte, Default Value: 2

 

Setting Description
0 on/off mode disabled (dimming is possible)
1 on/off mode enabled (dimming is not possible)
2 mode selected automatically
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.