Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har dere i sikringskapet?


Anbefalte innlegg

5 minutes ago, iceball said:

Kopierte scriptet ditt og brukte det på vaskemaskinen med Fibaro Wall plug 1f60a.png

Skulle gjerne hatt med et desimaltall i forbruket. Noen som kan hjelpe til med hva som skal til? Virker som desimalen forsvinner i utregning av "Forbrukh" eller når den skrives til device value/string?

 

Hvordan funker din Fibaro wallplug med vaskemaskin på? Jeg satte en mellom både vaskemasking og tørketrommel (en på hver kurs) og de gikk i shutdown ganske så kjapt, tydelig at mine hvitevarer ikke akkurat er A+++ i strømforbruk, de peaket over 3000W hele veien.. Tenkte å kjøpe de fra Clas som tåler 3600W og se hvordan det oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, @Blodstrupmoen henter ut desimaltall i forbruket (DeviceValueEx) men konverterer det til heltall senere (CInt(...)). Hvis du fjerner teksten "CInt" burde det faktisk fungere.

 

Du kan fjerne noen desimaler istedenfor, da blir den linja slik:


Forbrukh = Math.Round(NowMalerstandh - OldMalerstandh, 1)

... der det siste 1-tallet indikerer at du vil ha 1 tall bak kommaet. :) 

Takk for gode forslag @Moskus, men det hjalp ikke. Kan feilen ligge i OldMalerstandh = CDbl(hs.GetVar("forbrukh"))?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, iceball skrev:

Takk for gode forslag @Moskus, men det hjalp ikke. Kan feilen ligge i OldMalerstandh = CDbl(hs.GetVar("forbrukh"))?

Nei. Den konverterer det forrige lagrede heltallet til en Double (altså et desimaltall).

 

Men feilen er her: Dim Forbrukh As Integer.

Endre det til

Dim Forbrukh As Double

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TomB skrev:

 

Hvordan funker din Fibaro wallplug med vaskemaskin på? Jeg satte en mellom både vaskemasking og tørketrommel (en på hver kurs) og de gikk i shutdown ganske så kjapt, tydelig at mine hvitevarer ikke akkurat er A+++ i strømforbruk, de peaket over 3000W hele veien.. Tenkte å kjøpe de fra Clas som tåler 3600W og se hvordan det oppfører seg.

Vår vaskemaskin er 3-4 år gammel. Peaker rett på ca. 2100 W, så ingen problemer heldigvis.

6 minutter siden, Moskus skrev:

Dim Forbrukh As Double

Ting er så lett bare man har riktig kunnskap! Takker! Ser jeg må lære meg litt scripting snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.1.2017 klokken 0.02, ZF- skrev:

Jeg benytter Qubino Smart Meter. Denne er koblet mellom strømmåleren og hovedsikringen. Rapporterer konstant (dvs. jeg har satt den til å rapportere når effektforbruket endrer seg med 5 prosent). 

 

Qubino_smart_meter.jpg

Jeg har for noen dager siden montert samme måleren.

Jeg opplever at verdien for kwh alternerer mellom 0kwH produced og xxx kwh hours. Det blir derfor vanskelig å bruke verdien til noe fornuftig. opplever du det samme?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.