Superzite Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 Hvordan retter man opp dette ? Negotiating or Verifying SECURITY SCHEME for node 32 Warning: Failed to get a SECURITY SCHEME or verify the key from node 32. Device may not be added properly to HomeSeer. Warning: The security device may have a timeout when adding to the network, bring the device close to HomeSeer and use the Add Node button to add it (remove it first) Warning: If this device was previously added to the network, the device may need to be removed from the network and re-added. Warning: In case the device was previously added successfully, an attempt will be made to continue the import. Getting SECURITY class information for node 32 Må man da slette noden og legge den til på nytt, eller finnes det noen måte å rette dette på.. Veldig ofte når jeg legger til nye noder får jeg opp dette, hva kan årsaken være ? Siter
Moskus Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 8 minutter siden, Superzite skrev: Veldig ofte når jeg legger til nye noder får jeg opp dette, hva kan årsaken være ? At avstanden mellom noden du prøver å legge til og controlleren er for lang (og at nettverket ikke har god nok dekning) og dermed blir ikke krypteringsnøklene utvekslet skikkelig. Det er to alternativer: 1) Flytt noden mye nærmere controlleren, eller 2) Bruke "Include Non-Secure", som i veldig mange tilfeller er like god eller bedre. Det eneste du MÅ kryptere er dørlåser. PS! Det er litt forvirrende at det står "Domoticz" som system, men du spør om HomeSeer-spørsmål... Siter
Superzite Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Skrevet 18. januar 2017 1 minute ago, Moskus said: PS! Det er litt forvirrende at det står "Domoticz" som system, men du spør om HomeSeer-spørsmål... Endret ;-) Kjørt det nå siden oktober. ;-) 1 minute ago, Moskus said: At avstanden mellom noden du prøver å legge til og controlleren er for lang (og at nettverket ikke har god nok dekning) og dermed blir ikke krypteringsnøklene utvekslet skikkelig. Det er to alternativer: 1) Flytt noden mye nærmere controlleren, eller Ca 2 meter 2 minutes ago, Moskus said: 2) Bruke "Include Non-Secure", som i veldig mange tilfeller er like god eller bedre. Har brukt Z-tool+ app for å legge til node, så har egentlig aldri tenkt på om den default benytter secure eller unsecure inclusion. For å rette dette må man da slette den og opprette den på nytt ? Siter
Moskus Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 29 minutter siden, Superzite skrev: For å rette dette må man da slette den og opprette den på nytt ? Ja, jeg tror det. 2 meter er lenger enn 60 cm (som det skulle være "i gamle dager"). 30 minutter siden, Superzite skrev: Har brukt Z-tool+ app for å legge til node, så har egentlig aldri tenkt på om den default benytter secure eller unsecure inclusion. Ja, da må du aktivt velge Non-Secure i menyen. Siter
BME Skrevet 23. april 2017 Skrevet 23. april 2017 On 18.1.2017 at 22:06, Moskus said: Ja, jeg tror det. 2 meter er lenger enn 60 cm (som det skulle være "i gamle dager"). Ja, da må du aktivt velge Non-Secure i menyen. Opplever også dette, men får ikke fjernet den igjen. Det skjer ingenting når jeg forsøker, og ingenting i loggen. Akkurat som den ikke registrert at jeg trykker 3 ganger på FIbaro switchen. Noen ideer om hvorfor? Siter
Moskus Skrevet 23. april 2017 Skrevet 23. april 2017 Prøvd med det enkleste først: Restart plugin'en? Siter
BME Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 16 hours ago, Moskus said: Prøvd med det enkleste først: Restart plugin'en? Jeg har forsøkt det, og oppgradert til Beta-versjon. (grunnet feil med en CompanyName-funksjon i z-wave->node information) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.