Moskus Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 stigvi skrev (På 1.7.2022 den 14.14): Jeg bor i et nytt område som bare er 3-4 år gammelt. De byttet transformator i vinter fordi den opprinnelige var for liten. Høres ut som Lnett i et nøtteskall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 10. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2022 I dag var sannsynlig en dag der effekt-leddet i nettleien ødela for god utnyttelse av billig strøm. Tipper at nettet i dag helt fint hadde tålt mer samtidig effekt da dette er en lørdag midt i ferien. Lite smart modell for nettleie vil jeg si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 16. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2022 Nok en helg der effekt-leddet for nettleien og lave strømpriser trekker i hver sin retning når det gjelder å optimalisere for laveste total-kostnad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 16. juli 2022 Del Skrevet 16. juli 2022 OlavT skrev (29 minutter siden): Nok en helg der effekt-leddet for nettleien og lave strømpriser trekker i hver sin retning når det gjelder å optimalisere for laveste total-kostnad. Ja, pris på kveld er 11 ganger dyrere enn midt på dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 16. juli 2022 Del Skrevet 16. juli 2022 12 hours ago, stigvi said: 13 hours ago, OlavT said: Ja, pris på kveld er 11 ganger dyrere enn midt på dagen. Nesten flat pris det, i sone N02 var det 280 ganger forskjell mellom topp og bunn i dag (1,1-308,6), og hvis måneden fortsetter med priser som frem til nå, så vi strømstøtten gjøre at man fikk godt over krona for hver kWh man brukte midt på dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 16. juli 2022 Del Skrevet 16. juli 2022 Blodstrupmoen skrev (7 minutter siden): i sone N02 var det 280 ganger forskjell mellom topp og bunn i dag (1,1-308,6) Jeg må betale nettleie også så hva strømprisen alene koster er akademisk 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 16. juli 2022 Del Skrevet 16. juli 2022 Denne her er litt morsom. Viser akkumulert forbruk og kost pr døgn (nulles ved midnatt): Når strømprisen er lav nok slår jeg av solsellene og kjører på det jeg kan av effekt og tjener strømstøtte på det 😎 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 16. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2022 1 hour ago, stigvi said: Jeg må betale nettleie også så hva strømprisen alene koster er akademisk 🙂 Vi regner selvfølgelig strømpris inkludert nettleie og avgifter og kompensert for strømstøtte. Det vil si ca minus 47 øre tidligere i dag for NO1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 16. juli 2022 Del Skrevet 16. juli 2022 Godt under -1kr inkl. nettleie og alt i dag i N02. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.